Nemme Fakta om Neptun

Efter astronomer degraderet Pluto til en dværg planet , Neptun blev den sidste planet i dette solsystem . Urbain Le Verrier , John Couch Adams og Johann Galle opdagede Neptune den 23. september 1986. Dette var den første planet opdaget gennem matematiske metoder snarere end teleskop observation. Hovedparten af ​​NASAs oplysninger om Neptun kom fra Voyager 2 i 1989 dokumentation af planeten. En nuance af blå

Jorden er ikke den eneste blå planet i dette solsystem . Neptuns levende blå nuance er en udbredt tæppe over hele planeten . Denne levende, lys blå er resultatet af metan i atmosfæren. NASA anført, at da Uranus atmosfære også er sammensat af methan, men siden dens farve er ikke så dramatisk som det blå Neptun, skal Neptun har nogle ukendt komponent, der bidrager til den intense , sandere blå farve.

Distant Gas Giant

Neptun kan ikke ses uden et teleskop , selvom det er næsten fire gange på størrelse med Jorden på 30776 miles i diameter. Dette skyldes, at Neptun sidder 2800 millioner miles fra solen og omtrent 2,7 milliarder fra Jorden.

Neptun er en af ​​de gasplaneter , men det er den mindste af dem . Ud over den methan, gasser stede, er hydrogen og helium. I sammenligning er Jorden består hovedsagelig af kvælstof og ilt .
Stormy Freeze

Beyond kølige, Neptuns temperatur registre på minus 353 grader Fahrenheit . Ifølge Space.com 's hjemmeside , vind på Neptun er den hurtigste i solsystemet , undertiden nå 1500 miles i timen.

I 1989 Hubble teleskopet opdagede en Jord -størrelse storm bevæger sig vestpå til 750 miles i timen . Efterfølgende satellit udforskninger viste disse " Store mørke pletter " forsvinder og dukker op igen .
Mange måner

William Lassell opdagede Triton, den første kendte måne af Neptun , 17 dage efter den opdagelsen af planeten. Nu NASA opregner 13 måner i Neptuns Orbit . Månens er opkaldt efter de nymfer og halvguder i den græske mytologi , og er som følger: . Triton, Nereid , Naiad , Thalassa , Despina , Galatea , Larissa , Proteus, Halimede , Psamathe , Sao , Laomedeia og Neso

National Geographic hjemmeside hedder , " Neptuns største måne , Triton, er den koldeste krop endnu besøgt i vores solsystem. "
Neptuns ringe

Mens de fleste billeder af Neptun ikke viser prominente ringe, NASA rapporterer, at der er seks små ringe omkring planeten. Disse ringe er ikke så solidt, som ringene omkring Saturn, men snarere støvede buer menes at være temmelig ustabil og kortvarig.
Længere År, kortere dage

Neptune vil afslutte sin første bane omkring solen , da opdagelsen i 2011. på grund af planetens store afstand fra solen, Neptuns år varer 60190 dage eller 165 jord-år . I modsætning til den lange år , de dage på Neptun kun vare 16 timer.