Mest almindelige Constellations i Januar

I 150 e.Kr., Ptolemæus , en græsk astronom , identificeret og lavet en liste over 21 konstellationer . Fra 2011 er Ptolemæus liste over konstellationer stadig bruges og er vokset til 88. . Af disse 88 konstellationer , fem er cirkumpolare , hvilket betyder at de er synlige fra den nordlige halvkugle i løbet af året . I løbet af januar , men der er seks, der er mest almindeligt synlige fra den nordlige halvkugle, herunder Orion, Taurus, Dorado og Caelum . Orion

konstellationer er opkaldt efter figurer fra den græske mytologi og er sammensat af stjerne mønstre, abstrakt ligner de tegn , de er opkaldt efter. Orion, jægeren , er den mest synlige af januar- konstellationer og indeholder flere stjernetåger og stjernehobe , herunder Oriontågen , som er beliggende i Orions sværd. Orions skuldre er repræsenteret af stjerner Bellatrix og Betelgeuse mens stjernen Rigel ligger i hans ben . Bellatrix ligger omkring 500 lysår fra Jorden og Betelgeuse er cirka 425 lysår væk. Betelgeuse er 630 gange større end vores sol og brænder 60.000 gange lysere .
Taurus

Taurus tyren indeholder en gruppe af stjerner, der er næsten lige så berømt med astronomer som konstellation selv. Denne gruppe af syv stjerner , kaldet Plejaderne , er beliggende i Tyren skulder. Ifølge græsk mytologi , Plejaderne var de syv døtre af Pleione og Atlas . Kun seks af Plejaderne stjerner er synlige uden et teleskop , en kendsgerning grækerne mente skyldtes en af ​​døtrene , der forlader hendes søstre , fordi hun skammede sig over sin dødelige mand . Aldebaran er den klareste stjerne i Tyren og er en orange kæmpestjerne ligger 72 lysår fra Jorden. Aldebaran er 50 gange størrelsen af ​​vores sol og brænder 360 gange lysere.
Dorado

Dorado, sværdfisk , er hjemsted for den Store Magellanske Sky , en af ​​de to Clouds of Magellan , opkaldt efter den portugisiske opdagelsesrejsende . Med sin partner sky , Small Magellanske Sky i Tucana konstellation , den Store Magellanske Sky er en elliptisk satellit galakse af vores egen galakse, Mælkevejen . En anden funktion i Dorado konstellation er Taranteltågen , en udbredt område af ioniseret gas , der omgiver en gruppe af nyligt danner stjerner i den østlige ende af den Store Magellanske Sky .
Caelum

Caelum , mejsel , blev opdaget i det 18. århundrede af den franske astronom Nicolas Louis de Lacaille . Denne konstellation er et af de svageste af de 88 . Dens klareste stjerne , Alpha Caeli , er omkring 66 lysår fra Jorden og brænder omkring fem gange lysere end vores sol. Caelum tilhører Lacaille familie af konstellationer , som omfatter Norma, Mensa og Reticulum .