Hvordan man finder en god kikkert

De første teleskoper blev udviklet i det 17. århundrede, af optikere som hollænderen Hans Lippershey . Italiens Galileo Galilei forbedret på disse tidlige " spyglasses " og i 1610 offentliggjorde opdagelser , herunder bjerge på månen, solpletter og Jupiters måner . Hans arbejde bragte ham berømmelse, men også opmærksomhed inkvisitionen , der satte ham på anklagebænken for at foreslå solen ikke kredser om Jorden.

Telescope design er kommet langt siden da, med enorme fremskridt i forstørrelse og eliminere billed-og farve- fordrejninger. Der er meget at overveje , når picking en god kikkert , men endnu mere at opdage i skyerne over us.Things du har brug
Målebånd
Badevægt
Rucksack
Dåser af fødevarer

Vis Flere Instruktioner
blænde
1

Check , ved hjælp af et målebånd om nødvendigt størrelsen af ​​åbningen i enhver teleskop , du overvejer. Dette er diameteren af ​​dens vigtigste linse eller spejl. Jo større blænde, jo lysere og skarpere billede det kan præsentere . Ifølge " Sky og Telescope Magazine " , kan et teleskop med en 3-tommer blænde spot kratere på månen , der er omkring to miles på tværs . Et teleskop med en 6-tommer blænde kan få øje på kratere , der er omkring en mile på tværs.
2

Check " magt" eller " forstørrelse " reklameres for okularet enhver teleskop , du overvejer. Ideelt set bør antallet være omkring 50 gange diameteren af ​​åbningen. Mere end det, og det billede , du ser , kan være for svagt , eller for slørede.
3

Sammenlign priser for teleskoper med forskellige blænde størrelser. Skønt at købe den største blænde størrelse du har råd er fristende , mener også, at teleskoper med maskeåbning ti inches vil blive mere påvirket af atmosfæriske betingelser, og kan bedst bruges til visning af dim -og fjerne objekter såsom stjernetåger og stjernehobe , snarere end måner og planeter i vores solsystem.
Vægt
4

Kontroller annoncerede vægten af ​​teleskop , du overvejer. Hertil den annoncerede vægten af ​​stativ du måske nødt til at bruge.
5

Sæt en rygsæk på badevægten og tilføje dåser mad til det , indtil du opnår en lignende vægt.

6

Bær din rygsæk til de steder, hvor du gerne vil samle dit teleskop og til det sted, hvor du ønsker at gemme det. Større teleskoper kan være meget tung og du kan finde de ikke er bærbare nok for dig at gøre god brug af dem.
Telescope Type
7

Vælg en refraktor -typen teleskop --- et langt rør med en stor linse på fronten og et lille forstørrelsesglas i okularet bagtil --- hvis du er primært interesseret i at kigge på måner og planeter. Linse er robust lavet , men de kan være meget lang, når den primære rør er trukket helt ud , hvilket kan gøre dem vanskelige at håndtere.
8

Vælg en reflektor type teleskop --- der indeholder spejle indsamle og fokusere lyset og som har sin okular nær toppen , vinkelret på hovedrøret --- hvis du vil have den største blænde for din dollar . Længden af ​​hovedrøret er kortere end den tilsvarende refraktor og selv de længste er lettere at håndtere, da de har et lavere tyngdepunkt siden lup er mod toppen end ved bunden af røret. Andre typer af teleskop omvendt venstre og højre eller op og ned på det billede, de frembyde; reflektorer undgå dette problem også. Men spejle reflektoren ofte brug for omlægningen og rengøring , og denne vedligeholdelse kan være akavet og besværlige .
9.

Vælg et catadioptric eller forbindelse teleskop --- som bruger både linser og spejle --- hvis du vil have en kompakt , alsidig , kort teleskop, der er nemt at transportere . Dette er et medium prissat teleskop , der koster mere end en reflektor , men mindre end en refraktor . Den er velegnet til at observere nærliggende planeter og mere dim -og fjerne objekter, selv om kvaliteten af ​​sine billeder ikke kan være så skarp eller klar som dem, der gives af linse eller reflekser . Det kræver ikke vedligeholdelse af reflektoren dog, som det har et lukket rør .