Hvad Er radioteleskoper Brugt For

? Opfundet i 1937 af astronomen Grote Reber , radioteleskoper bidrager på mange måder til astronomi forskning. Disse teleskoper måle radiobølger , så de kan se, i intervaller, optiske teleskoper ikke kan se. Forskere kan gøre falsk - farve billeder fra disse radiobølger. Seeing Mellem Stjerner

radioteleskoper kan måle brint mellem stjernerne, noget som optiske teleskoper ikke kan gøre , fordi emissionsbølgelængderne disse brint skyer er for lange.
Observere energiske objekter

objekter såsom pulsarer og kvasarer er meget energiske og udsender radiobølger i tillæg til synligt lys. Radioteleskoper kan læse disse radiobølger og få yderligere oplysninger om disse objekter.

Solpletter

radioteleskoper kan registrere og indsamle oplysninger om solpletter og sol nødblus , hvilket giver forskerne oplysninger om disse fænomener.
Planet Observation

Jupiter , Saturn, Uranus og Neptun er alle blevet afbildet med radio astronomi og fundet at have interne varmekilder . Planetary storme kan også overvåges via radio astronomi.
Nye opdagelser

Ved hjælp af data fra National Radio Astronomy Observatory , teenager Lucas Bolyard opdaget en ny type neutronstjerne i september 2009. Radio Astronomy data frigivet online kan bruges af alle til at lære mere om universet og måske gøre opdagelser af deres egne.
hoteltilbud