Hvad Er Surface Terræn Ligesom på Neptune

? Neptun er den ottende planet fra Solen i vores solsystem og er en af ​​kun to usynlige for det blotte øje. Planeten er næsten fire gange så stor som Jorden , og på grund af dens sammensætning , er næsten 17 gange tungere. Det tager Neptune 165 jord-år om at kredse om Solen og en dag på planeten varer omkring 16 timer. Gas Giant

Neptun er klassificeret som en af ​​vores solsystem er " gas gigantiske " planeter , hvilket betyder at det ikke har en fast overflade og er stort set en samling af hvirvlende skyer og gas. Den blå " overflade" vi ser i billeder af Neptun er faktisk toppen af ​​en permanent skydække. Nedenfor Neptuns skyer ligger en atmosfære af brint , helium og metan, der sidder over en isnende " kappe " lag .
Mantle

Neptuns kappe er et lag af vand , ammoniak, silica og metan ICES og kan være det tætteste ting Neptun har en overflade . Der er forskellige teorier om, hvorvidt vand er rigeligt nok der til at producere et hav , eller om kappen er bare en dyb lag af komprimeret gas strækker sig til Neptuns kerne.
Et koldt sted

p Hvis du var i stand til at besøge Neptun og ned gennem skyerne til kernen, vil du sandsynligvis opleve en stor ændring i temperaturen . Den kappe af Neptun anslås at være omkring -223 grader celsius , men faldende yderligere i til planetens kerne temperaturen menes at stige. Dette er fordi, ligesom Jorden, er kernen menes at stadig indeholde varme fra planetens dannelse . Som et resultat, Neptun giver off næsten tre gange så meget varme som den modtager fra Solen.
A Windy Place

Hvis den kolde ikke var alvorlige nok , NASA anslår kraftige vinde til at være til stede på kappen niveau , nogle bevæger sig så hurtigt som 700 miles i timen . Disse vinde er ansvarlige for den voldelige hvirvlende Neptuns skyer hvilke satellitter har observeret fra rummet. Disse vinde, stærkere end selv de mest voldelige storm på Jorden , er forårsaget af den ekstreme forskel i temperatur mellem Neptuns øvre atmosfære og dens kerne.
Neptuns Discovery

Neptune var den første planet til at være " opdaget" ved hjælp af matematik. Astronomer bemærket uregelmæssigheder i Uranus bane , hvilket tyder på en planet uden for kunne påvirke det. Uden egentlig at være i stand til at se Neptun, i 1843 , britisk astronom John C. Adams forudsagt planeten til at være mindst 1000 millioner miles uden for Uranus og sendt sit arbejde for Astronom Royal England, John B. Airy, men arbejdet blev ignoreret som Airy ikke havde tillid Adams som kilde.

mellemtiden i Frankrig , Urbain JJ Leverrier , en astronom ukendt for Adams, arbejdede på et lignende projekt . Han sendte sine resultater , som var magen til dem af Adams , til Johann G. Galle i Berlin , Tyskland, der havde for nylig kortlagt stjernerne nær hvor Neptun blev anset for at være. Den 26. september 1846 Galle og hans assistent Heinrich L. d'Arrest seende Neptun for første gang . I dag er John C. Adams og Urbain JJ Leverrier er krediteret med at opdage Neptun , planeten opkaldt efter den romerske gud for havet.