Hurtige fakta om Neptune

Neptuns opdagelse kom til ved at bruge matematik til at forudsige, hvor denne fjern verden - hvilket er 30 gange længere fra Solen end Jorden - ville være, og derefter finde det med brug af et teleskop. Dens gravitationelle virkninger på Uranus førte til denne metode til opdagelse i 1846. Overvejelser

Planeter såsom Jupiter, Uranus og Saturn er større, men Neptun er stadig så stort, at det kan indeholde så mange som 60 planeter samme størrelse som Jorden , hvis det var en hul kloden.
størrelse

Neptun er 30775 miles i diameter, tager kun 19,1 timer til at fuldføre en rotation om sin egen akse og kræver næsten 165 år at kredse en gang rundt om Solen.
Gravity

selvom Neptun har 17 gange mere masse end Jorden, en 100- lb . person på Neptun ville veje blot 19 £. mere .
Funktioner

Forskere tror kernen i Neptun er rock, der er dækket af en kombination methan - is- ammoniak , der fungerer som en kappe. Atmosfæren er en dødelig blanding af hydrogen, methan gas og helium.
Fun Fact

Et af Neptuns måner , Triton, er den koldeste objekt målt ved mand i solsystemet, med en temperatur på minus 391 grader Fahrenheit .
hoteltilbud