Oplysninger om solsystemet

Solsystemet består af Solen og alle de objekter , der kredser det på grund af tyngdekraften . Dette omfatter planeterne og deres satellitter , mindre " dværg " planeter , asteroider , meteorer og kometer sammen med utallige andre rumskrot . Solsystemet er konstant at have nye objekter føjet til det, som forskere opdager nye måner omkring planeter, asteroider og kometer . 99 procent af solsystemets masse er for det meste består af stjernen , at alle disse objekter cirkel - Solen. The Sun

Solen er en typisk stjerne , der består af varme gasser , der er involveret i faste reaktioner kernefusion . Det er 870 tusind miles i diameter og anslået til at ligge 4,5 milliarder år gammelt . Temperaturen ved selve kernen af Solen menes at være tæt på 22,5 millioner grader Fahrenheit , mens overfladen af ​​denne stjerne er meget køligere ved 7.000 grader Fahrenheit.
Planets
p Der er otte planeter i solsystemet . For fra Solen , er de Merkur, Venus, Jorden, Mars, Jupiter, Saturn, Uranus og Neptun. Let den største af disse er Jupiter, med en diameter på sit ækvator 88736 miles . Merkur, Venus, Jorden og Mars kaldes den indre planeter og også er kendt som terrestriske planeter , mens Jupiter, Saturn, Uranus og Neptun kaldes ydre planeter eller gas giganter. De indre planeter har en stenet kerne og er væsentligt mindre end de ydre dem , der primært består af gasser , har flere satellitter kaldet måner og har ringe af fine iskrystaller og rock . Kviksølv tager kun 88 Jorden dage til at fuldføre et kredsløb af Solen, da det er det tætteste planet på kun 28 millioner miles fra stjernen. Neptune, langt ydre planet , er 165 jord-år om at kredse om Solen , er en gennemsnitlig afstand på 2800 millioner miles fra det.
Dværgplaneter

i 2006 kom Internationale Astronomiske Union op med en betegnelse for de himmellegemer , der er mindre end planeter , men større end asteroider og kometer . Disse dværgplaneter er Pluto, Ceres, Makemake , Eris og Haumea . Pluto, som er ud over selv Neptuns bane , blev betragtet som en planet siden sin opdagelse i 1930 , indtil det blev omklassificeret som en dværg planet. Ceres ligger i området mellem Mars og Jupiter er kendt som asteroidebæltet mens Pluto, Makemake , Eris og Haumea kredser om Solen i langt yderste udkant af solsystemet kendt som Kuiper bæltet . Astronomer har fundet hundredvis af objekter i dette område består af klippe og is, med mange flere menes stadig at være uset af menneskers øjne .

Asteroids

asteroider er stenet organer, forskere teoretisere består af materiale fra når solsystemet først dannet. Der er mere end 100.000 forskellige asteroider i det enorme område mellem Mars og Jupiter ; det gør nogle forskere føler, at de er resterne af en planet , der brød fra hinanden. Den største af de asteroider er givet navne , med nogle af de store lande, såsom Pallas, Juno og Vesta bliver hundredvis af miles i diameter.

Kometer og meteorer

Kometer er sammensat af is og støv. De kredser om Solen i stier, der adskiller sig fra dem af de planeter, der kommer tæt på det, og derefter svinge omkring stjernen til at forsvinde ind i den store tomhed plads. Når en komet kommer tæt nok på Solen , varmen får den til at fordampe , og en glødende hale af gasser og støv danner en "hale" , der strækker sig millioner af miles fra kometen . Kometer såsom Halleys komme tilbage med jævne mellemrum , mens de kredser om Solen. En meteor er et stykke klippe , metal eller støv, der kommer ind i Jordens atmosfære ved forrygende hastigheder og brænder op . Meteorer er normalt små, men større virksomheder kan undertiden overleve turen gennem atmosfæren og nå Jordens overflade , hvor de skaber kratere og enorme eksplosioner , som de fordampe .