Hvad Er Vindhastighed på Neptune

? Selvom Neptuns rolige blå farve kan gøre det virke som et roligt sted , planetens vejret er noget, men . Neptun har en kæmpe cyklon kaldet store mørke plet går på alle gange rundt om planeten. Winds rive over planeten i denne storm på 2000 km (1200 miles) i timen. Historie

Neptun blev først opdaget i begyndelsen af ​​1800'erne . Identiteten af ​​den første astronom til rent faktisk at finde Neptun er stadig under debat . Indtil da blev det anset for at være bare en anden stjerne på himlen . Det kunne ikke afgøres, om Neptun havde en atmosfære eller vind. Begge disse blev opdaget af NASA rumfartøj Voyager 2 , der fandt omfattende dataaflæsninger i 1989. Hubble Space Telescope formået at få billeder af Neptuns storme i 1994. Mere information om Neptuns atmosfære blev opnået gennem fotos taget fra Keck II- teleskopet på Hawaiis Keck Observatory i 2000.
Hvordan Neptuns vinden var clocket

Ingen satellit er gået gennem Neptuns atmosfære til at indhente oplysninger vindhastighed . Vindhastighed blev bestemt ved NASA forskere ser på , hvor hurtigt Skyer rejst over overfladen af planeten, på den antagelse, at skyerne er skubbet sammen af vinden. Andre afgørende faktorer omfatter , hvor tung lufttrykket er, og den anslåede temperatur i dette område af planeten.
Neptuns atmosfære

Neptun er en gaskæmpe , så selv om det er fire gange Jordens størrelse , det meste består af gas. Den ydre atmosfæriske lag menes at være overvejende helium , nogle hydrogen og spor af methan. Noget af dette metan kan fryses . Det er den metan , der giver Neptun dens blå nuance, fordi den absorberer farven rød . Det er gættet, at den nedre atmosfære lag (troposfæren og stratosfæren ) består af ammoniak , svovlbrinte , hydrogencyanid og kulilte. Det er uvist om vand eller hidtil uopdagede kemikalier findes på Neptun.
Neptuns Storms

Neptune har to primære storm systemer , der ligner den store røde plet storm -system på Jupiter ( anden gas gigant ) . Den største kaldes store mørke plet , menes at være 13.000 med 6.000 kilometer ( omkring otte gange tre miles). Det er en mørk blå farve , deraf navnet. Den anden storm , Scooter , gør en hvid plet på Neptuns sydlige halvdel og circumnavigates planeten omkring hver 16 timer. Det er uvist, hvor gammel disse storme er eller hvornår de vil dø ud .
Betydning

Muligheden for liv på Neptun er næsten nul dels på grund af atmosfæren , men for det meste på grund af de vindhastigheder nået . Muligheden for selv landing en lille ubemandet fartøj på Neptun er også tvivlsomt på grund af de vindhastigheder , selvom store mørke plet og Scooter ikke rejser over hele planeten.