Hvad er de Skyer af Magellan

? Skyer af Magellan er faktisk to galakser, der kun kan ses på den sydlige halvkugle på en meget mørk aften . Fra Jorden med det blotte øje, de ligner overskyet klatter på himlen . Magellan er givet kredit for deres opdagelse under hans historiske omkring verden tur . Dette er til trods for, at galakserne blev beskrevet af mange astronomer verden over århundreder tidligere . Identifikation

Mellem 1519 og 1522, en ekspedition ledet af portugisiske opdagelsesrejsende Ferdinand Magellan blev den første til at sejle jorden rundt . Da de sejlede ind i den sydlige halvkugle, matroserne bemærket to overskyet pletter på nattehimlen . Magellan døde under rejsen og historikere mener, at det var usandsynligt, at han var den, der først opdaget og indspillede observation . , Da det var hans ekspedition , de astronomiske funktioner blev imidlertid kendt som skyer af Magellan .
Historie

skyer af Magellan var kendt for at oldtidens astronomer hundreder af år før Magellan sejlede . I 964 e.Kr., Al Sufi of Persia beskrev deres placering på himlen, og kaldte dem "White Ox af de sydlige arabere ", da de kun kunne ses på den sydlige halvkugle . De blev også kaldet " Nubecula Major og Minor " af Johann Bayer Tyskland . Britiske astronom John Flansteed simpelthen kaldt dem " stor sky og lille sky . "
Time Frame

Magellan ikke var en astronom . Han og hans søfolk havde ingen idé om, hvad de så . Skyer Magellan er faktisk relativt små galakser i udkanten af ​​vores egen. I virkeligheden er de to nærmeste galakser til Jorden. Jo større galakse er omkring 170.000 lysår væk, mens den mindre galakse er omkring 190.000 lysår væk. Det er ganske tæt på astronomiske termer .
Function

Moderne astronomer henvises til Clouds of Magellan som den Store Magellanske Sky og Small Magellanske Sky . Hver af dem er sammensat af omkring 10 milliarder stjerner , hvilket er temmelig lille i astronomiske termer . LMC er omkring 1/3 af størrelsen af Mælkevejen mens SMC er omkring 1/5 af dens størrelse. Skyer Magellan er asymmetrisk og derfor se meget anderledes end den spiralform af Mælkevejen . Astronomer mener, at de er knyttet til Mælkevejen af kulde brintgas. Skyer Magellan menes også at bevæge sig i retning af Mælkevejen og vil i sidste ende blive suget ind og forbruges af det.
Funktioner

skyer af Magellan er populære med amatørastronomer . De er relativt nemme at finde og se på en klar , mørk nat på den sydlige halvkugle . Den Store Magellanske Sky kan findes i Mensa og Dorado konstellationer . Den lille Magellanske Sky kan ses i Tucana konstellation .