Om Tools of Modern Astronomi

En debat finder sted i løbet af et Mars foto. Genstand for debat er " ansigt" der viser op på billeder af Mars ' Cydonia -regionen. Skeptikerne hævder, at det er bare sollys og skygge tricks ; de troende hævder, at hvis du sætter de rigtige data igen, ansigtet dukker op med flere detaljer . En bemandet ekspedition til denne region vil bosætte dette argument én gjort mulig takket være moderne astronomi værktøjer. Historie

Galileo var den første astronom at bruge en kikkert for astronomi. Han forbedret på teleskopet , vendte det til himlen , og vendte astronomi på hovedet. Han opdagede Jupiters måner og sporede deres baner . Han så sletter, kratere og bjerge på månen ; Han bemærkede, at Venus havde faser. I det 19. århundrede blev spectroscopes bruges til at studere stjernelys . Det 20. århundrede oplevede introduktion af udstyr beregnet til at måle radiobølger.
Betydning

Astronom nysgerrighed sidst skubbede mennesker ud i rummet. For eksempel astronomer i slutningen af ​​det 19. århundrede spekuleret på, hvad Mars 'overflade lignede . Ubemandede Mars ekspeditioner overbevist om, at nysgerrighed ; offentligheden har set panorama billeder af Mars ' overflade. Forskere har computermodeller af , hvad Venus ' overflade ser ud. De har brugt satellitter og computer analyse , at samle nok data til mistanke havene på to af Jupiters måner . Takket være disse værktøjer , folk forstå ting i dag, at deres forfædre kunne kun undre sig over .

Typer

Teleskoper give oplysninger på månen og planeterne , at den nøgne øjne gå glip af. Radar udstyret satellitter hjælpe forskerne "se" en planets overflade på trods af dens skyer. Spektrometre hjælpe astronomerne bestemme temperaturer på andre stjerner , mens radioteleskoper lytte til planeterne . Infrarød udstyr hjulpet folk opdager Skytten Galaxy , en dværg galakse kredser om Mælkevejen. Satellitter kan få astronomi data , og giv den til supercomputere , der organiserer data for menneskets analyse. Særlige solfiltre hjælpe folk se som Venus eller Merkur transit Solens disk; de også hjælpe folk se solformørkelser . Matematik og fysik hjælpe astronomer opdager planeter der kredser stjernerne.

Misforståelser

Mange mennesker tror, ​​at astronomer opdagede alt, der eksisterer i solsystemet . Men de studerer et lille område på himlen ; hvis de ønsker at få flere detaljer , de studerer et mindre område af himlen og "zoom " i. Forskellige mennesker bruger de samme observatorier peger sit teleskop til forskellige dele af himlen. Dette er en grund Pluto blev opdaget længe efter den nødvendige teknologi til at opdage den blev tilgængelig . Det er muligt, at en meteor ikke ville blive opdaget før det bliver indlysende , og kræver teleskop opmærksomhed.
Fordele

Satellitter og udforskning af rummet er en forlængelse af astronomen værktøjer . Teknologier , der gik udforskning af rummet i har fundet anvendelser på jorden. En kvinde at få hendes mammografier udført kan takke NASA imaging teknologier til grundig intern bryst billeder. NASA solcelleteknologi bidrager til at beskytte denne samme kvinde fra stråling samtidig med at gå gennem hendes undersøgelse. Andre eksempler omfatter bærbare tandlægeudstyr , moderne udstyr, der anvendes til måling af kropstemperatur , udstyr til præcision hjerneoperationer , og tøj, der gør dig til folks ikke at kunne svede.