Hvad er kernen i Mercury Lavet af

? Planeten Merkur tilsyneladende har en kerne bestående af smeltet jern , en opdagelse, som forlod forskerne forundret over, hvordan sådan en lille planet forblev varmt nok til at have en kerne , der ikke er størknet. Astronomer tidligere antaget, at kernen var solid jern , indtil rumfartøjet Mariner andet er angivet . Betydning

NASA forskere, der arbejder med radioteleskoper fundet endelige beviser i 2007, at Merkur har mindst et delvist smeltet kerne . Astronomer havde arbejdet for at finde ud af sammensætningen af ​​Merkurs kerne siden 1974, da rumfartøjet Mariner opdagede, at Merkur har en svag magnetisk felt , et uventet fund . Et magnetfelt indikerede tilstedeværelsen af ​​flydende jern , og eftersom små planeter afkøles hurtigt efter dannelse havde forskere altid teoretiseret, at kernen var fast jern, med et silicat kappe omkring det.

Kernen forbliver smeltet i sådan en lille planet , skal der være urenheder i jern - store mængder af et let element, der sænker jern s smeltetemperatur . Forskerne arbejder stadig at bestemme, hvordan dette skete , fordi disse lette elementer kondenseret længere ud i solsystemet . De spekulere , at små protoplaneter efterladt svovl bagved , som Mercury samlet op , mens det stadig var formning.

Typer

Venus og Mars ikke har et magnetfelt, mens Jorden har et magnetisk felt på grund af dens smeltede ydre kerne . Merkurs magnetfelt er meget svag, kun omkring én procent af Jordens . Disse er de eneste fire klippefyldte planeter i solsystemet ; de andre er gasform . Kernen Sammensætningen af ​​Venus har endnu ikke fastlagt , men forskerne teoretisere det har en delvist smeltet kerne , da det er ens i størrelse og masse til Jorden.
Størrelse

Kviksølv er endnu mindre end Jupiters måne Ganymedes og Saturns måne Titan. Siden opdagelsen af ​​Pluto, var Mercury blevet klassificeret som den næstmindste planet indtil 2006, hvor Pluto blev re- kategoriseret som en dværg planet , som faktisk er en stor asteroide krop.

En diameter på 4879 km Kviksølv er ikke meget større end Jordens måne , hvis diameter er 3475 km . Merkur er den næstmest tæt objekt i solsystemet, andet end Jorden. Merkurs kerne er tilsyneladende større end Jorden, og kan tage det meste af planeten.

Merkur har en meget tynd atmosfære , og ser meget gerne Jordens måne med en meget gammel overflade, der er fuld af kratere .

Geografi

Merkur er den tætteste planet på solen , omkring 58 millioner kilometer væk. Jorden er cirka 150 millioner kilometer fra solen. På grund af Mercury nærhed til solen, kan vi kun se Merkur med det blotte øje , når den vises som en lysende stjerne tæt på horisonten , lige før solopgang eller lige efter solnedgang .
Time Frame

Merkur, det er i dagtimerne i et år , og nat for et år. Dette skyldes, at planet kredser om solen hurtigt, mens den roterer om sin akse meget langsomt. Kviksølv tager omkring 88 Jorden dage at kredse om solen, sammenlignet med Jordens 365 dage. På den anden side tager det omkring 176 jorddage Mercury at rotere om sin egen akse , medens Jorden tager kun 24 timer.

Fordi Kviksølv har en ekstremt elliptisk bane omkring solen , snarere end en cirkulær bane som Jordens , og fordi Merkur roterer så langsomt , det gør solen ser ud til at bevæge sig på måder, som mennesker på Jorden ville finde meget mærkeligt. Hvis du ser solen fra Merkurs overflade , undertiden solen synes at stoppe helt, så sikkerhedskopiere for en stund , og derefter bevæge sig fremad igen for at fortsætte forbi det punkt, hvor det tidligere har stoppet.

Også, da den elliptiske bane tager planeten længere fra og tættere på solen , solen undertiden ser større og nogle gange ser mindre .
hoteltilbud