Hvad er farven på Pluto

? Pluto er en dværg planet, der er længere væk fra Solen end de øvrige otte planeter , og da ingen rumfartøj fra Jorden har besøgt der endnu , vi ikke har nogen relativt tætte fotografier af planeten på dette tidspunkt . Ikke desto mindre har astronomer opdaget nok information om Pluto at identificere sin farve. Identifikation

Pluto er bestemt af astronomer til at være lysebrun , på baggrund af en lav opløsning billede , de har skabt ved at spore lysstyrke ændres af Pluto over flere år, da det blev delvist overskygget fra vores synspunkt af dens måne Charon . De teoretisere, at farven skyldes frosne metan aflejringer på overfladen , som er ramt af svag sollys .
Funktioner

Pluto er lavet af sten og is. Forskere teoretisere, at dens frosne overflade er sammensat af 98 procent kvælstof , med små mængder af metan og spormængder af kulilte.

Pluto er sædvanligvis længere fra Solen end nogen af ​​de planeter, men på grund af sin meget elliptiske kredsløb , lejlighedsvis det kommer tættere på Solen end Neptun. Det tager 248 år for Pluto at kredse om solen, og det er tættere på Solen end Neptun i 20 år ad gangen. Plutos rotation periode er lidt over seks dage.

Effekter

Udover Charon , opdagede i 1978, Pluto har to meget mindre måner navngivne Nix og Chara . Disse måner blev opdaget fra billeder taget af Hubble Space Telescope i 2005. Forskerne var i stand til at afgøre, fra Hubble billeder, alle tre måner er en neutral grå farve , der ligner Jordens måne . Dette tyder på , at disse tre måner er blevet skabt af den samme begivenhed.

Charon er så stor i forhold til Pluto , at nogle forskere ser dem som et binært system snarere end som en planet og satellit .

Størrelse

Når Pluto blev opdaget i 1930 , blev det klassificeret som en planet, men nu betragtes som den største medlem af Kuiper bæltet , som er sammensat af store asteroider i samme region . Pluto blev sat ind i en ny kategori kaldet " dværgplaneter " udtænkt i 2006 af Den Internationale Astronomiske Union . To andre objekter i solsystemet , der er i denne kategori kaldes Eris og Ceres . Eris er faktisk større end Pluto.

Mindste planet udover Pluto er Merkur, og Plutos masse er 25 gange mindre end Merkurs . Pluto er endnu mindre end Jordens måne .
Ekspert Insight

Plutos degradering fra planet til dværgplanet sparket op kontrovers blandt professionelle astronomer , hobbyfolk og offentligheden , og nogle af hvem standhaftigt fortsætte med at definere Pluto som en planet. Alan Stern, en forsker ved Southwest Research Institute, blev citeret for at sige , "Beslutningen stinker . " Stern er leder af New Horizons rumfartøj mission til Pluto, en NASA- projekt, der var blevet sendt fra Jorden i januar 2006. Omklassificering var kommet efter flere års debat.

New Horizons er planlagt til at nå sit bestemmelsessted i 2015, og når det sker , skal vi endelig have gode fotografier af Pluto - . planet eller ikke