Hvad er meningen med positive ladning

? Udtrykket " positiv ladning " har betydninger , der spænder fra en fuldt lastet mobiltelefon batteri til fornøjelsen af ​​en spændende begivenhed . Udtrykket bogstaveligt henviser til elektrostatiske felter af atomer og molekyler i science rige kaldet fysik , under kategorien af ​​elektricitet og magnetisme . Atomernes elektrisk ladning dikterer, hvor molekyler reagerer med hinanden og i naturen. Atomare struktur
p Alle almindeligt stof har atomer , der omfatter protoner , elektroner og - til tider - neutroner. Elektroner er små , ​​hurtige og de ​​konstant kredser de langsommere og større protoner og neutroner . Georgia State University bemærker, at selv proton har 1.836 gange massen af ​​en elektron, har begge den samme mængde af magnetisk kraft , også kendt som et elektrostatisk felt .
Electric Charge

Når magnetiske kraft måles , kaldes det en elektrisk ladning . Protoner har en positiv ladning , mens elektroner er negative. Neutroner er neutrale , ikke besidder nogen elektrisk ladning. Georgia State bemærker, at udtrykkene " positive " og " negative " er vilkårlige , men historiske etiketter.

Neutral Charge

Under magnetisme fysiske love , en positiv oplades, når parret med en negativ ladning , vil ophæve hinanden , hvilket skaber en neutral afgift. Hvis et atom , molekyle eller en anden genstand har et lige antal protoner , som det gør elektroner , dets nettoladning er nul. Atomer og molekyler , naturligvis er elektrisk neutrale , da de har et lige antal elektroner og protoner , ifølge University of Tennessee .
Positiv ladning

En positiv ladning opstår, når antallet af protoner overstiger antallet af elektroner. Som offentliggørelsen , er der ikke nogen kendt proces, som til at ændre den elektriske ladning af protoner og elektroner , såsom bytte en negativ for en positiv ladning . Imidlertid er det muligt at skabe en positiv ladning ved at tilsætte protoner et atom eller en genstand , der i øjeblikket har en neutral ladning. En positiv ladning kan også skabes ved at fjerne elektroner fra et neutralt ladet objekt
Ionisering

Den proces, hvor atomer eller molekyler kan vinde eller tabe elektroner - . Således ændrer den elektriske ladning - kaldes ionisering. Faldende vand, vind og lyn er naturlige ionisering metoder , der øger negative ladninger . Selvom ordet "positiv" lyder lovende og gavnlig, positivt ladede molekyler har flere negative virkninger på natur og mennesker . For eksempel, når ilt molekyler har en positiv ladning , kan de reducere lungefunktionen , øge blodtrykket og forårsage hovedpine, svimmelhed, ondt i halsen og flere problemer.