Landskabsformer i Middelhavet

Middelhavet er det vigtigste organ af vand, der adskiller Afrika mod syd, Asien mod øst og Europa mod nord. Havet dækker 970.000 kvadrat miles og spænder 2400 miles øst til vest. Havet er for det meste lavvandet gennemsnit en dybde på 5.000 meter . Havet har en række bemærkelsesværdige landskabsformer . Calypso Deep

Calypso Deep er et område i Det Ioniske Hav ud for vestkysten af ​​Grækenland. Den dybeste del af Middelhavet , det har en maksimal dybde på 5.267 meter. Den gennemsnitlige dybde i Middelhavet er kun 1.500 meter. The Deep er placeret, hvor de afrikanske de tektoniske plader glider under den eurasiske plade , lave, hvad der er kendt som den græske Trench .
Skerki Bank

Skerki Bank , et område lavvandede åbne hav , ligger i strædet Sicilien. Robert D. Ballard opdagede Skerki Bank i 1988 Siden da har forskerne opdaget en række skibsvrag , hvilket tyder på , at det markerede område et stærkt trafikeret handelsrute i romertiden .
Fotos Gibraltar Strande

strandene i Gibraltar , et britisk oversøisk territorium på den sydlige spids af Spanien nær Gibraltarstrædet , er velkendte Middelhavet landskabsformer . Den østlige strand er Gibraltars største strand , og den vestlige strand har mindre strande og forrevne klipper populære med fugle .
Middelhavet Ridge

Middelhavet Ridge er en bred landskabsform på bunden af ​​Middelhavet , der løber fra lige syd for øen Kreta til kanten af ​​det sydvestlige Tyrkiet, og strækker længere østpå mod Cypern. Ligesom Calypso Deep , har samspillet mellem den afrikanske tektoniske plader er med den eurasiske plade sandsynligvis bragt om denne landskabsform .
Eratosthenes Seamount

Eratosthemes Seamount er en undersøisk bjerg stigende fra havbunden ligger syd for øen Cypern i det østlige Middelhav. Den undersøiske bjerge er omkring 2.000 meter høj i forhold til havbunden . Denne landskabsform er også blevet fremkaldt af bevægelser af de tektoniske plader . Forskere undertiden undersøge området for at lære om dens geologi og det marine liv , der bor rundt om det.
Clipart