Hvordan man laver en ballon Racers Projekt

Balloon racere er biler , som fremdrives ved bevægelse af luft som den forlader ballonen. De viser Newtons tre love om bevægelse . En kraft påføres en bil, som får den til at bevæge sig. Den afstand, at bilen bevæger sig er relateret til størrelsen af ​​den kraft, der påføres , og bilen bevæger sig fremad luften i ballonen blade i den modsatte retning. For at gøre en ballon racers projekt , at skabe de biler fra Styrofoam og bruge tape til at skabe de tracks.Things du har brug
Styrofoam ark
pap
Balloner
Fleksible strå
Marker
Chalk
Kompas ruler
Watch eller stopur
Yardstick
Tape
Sakse
tegnestifter eller push pins
bøger

vise flere Instruktioner

1

Placer et ark af skum på en flad overflade . Brug en lineal til at tegne et rektangel, der er 18 cm lange og 3 cm bred . Tegn yderligere tre af samme bredde .
2

Opret fire cirkler med en diameter på 6 cm med brug af et kompas. Skabe mere tre sæt med en diameter på 4 , 3 ​​og 2 cm. Tegn seksten 1 cm former, til at fungere som hjulkapsler . De hjulkapsler kan være cirkler , rektangler eller trekanter .
3

Fjern alle figurerne med en saks . Par hver firkant med et sæt hjul og hjulkapsler .
4

Forbered en ballon ved at blæse det op, og derefter lade det punktere . Vedhæfte den til kortere eller bøjede ende af den fleksible halm. Placer halm , så dets ballon ende er midt i en af ​​de rektangler , mens dens anden ende hænger ud over kanten .
5.

Fastgør strå ved at tape det på plads. Tilføj sugerør til de andre rektangler.
6

Hold en hjulkapsel mod et af hjulene i den første rektangel , skal du indsætte en push pin eller tegnestift , og skub derefter den kombination i en af ​​rektanglets sider. Test hjulene for at være sikker på , at de kan dreje . Brug samme fremgangsmåde til at fastgøre de tre øvrige navkapsler og hjul til rektanglet.
7.

Tilføj hjulkapsler og hjul til de resterende rektangler , og derefter teste hver bil for at sikre, at det fungerer korrekt . Blæs ind i et sugerør til at puste ballonen , og derefter holde luften på plads ved at bruge dine fingre til at presse halmen udgang. Fjern fingrene , og bilen vil bevæge sig.
8

Opret en væddeløbsbane ved at måle fire baner med en målestok , og derefter markerer de baner med tape. Opret slut linjer med kridt. Brug et ur eller stopur til tid passagen af ​​biler fra start til slut .
9

Vary sporet ved at skabe små ramper fra et stykke pap tapede til en bog. Placer ramperne i begyndelsen , midten eller slutningen af ​​kurset .
Hoteltilbud

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil