Sådan Beregn 3D Roterende Motion

kan roterende bevægelse beregnes for ethvert objekt , hvis du har visse oplysninger . Du skal have startpositionen af objektet langs x , y og z akserne , den hastighed, ved hvilken genstanden roterer , og ændringen i hastighed eller acceleration. Den roterende bevægelse beregnes for hver akse uafhængigt af hinanden, hvilket giver dig tre punkter i rummet efter en vis tid er gået . Denne beregning er meget nyttigt for at løse bestemte typer af fysik problems.Things du har brug for
Calculator myHotelVideo.com: Vis Flere Instruktioner
1

beregne positionen af den roterende punkt i x-aksen , idet den oprindelige position ( X0) , hastigheden ( Vx ) og acceleration ( Ax ) . Positionen af objektet efter tid (T) er udtrykt ved hjælp af følgende ligning (T ^ 2 betyder T til magt 2 ) : Hej

X = X0 + Vx * T + ( 0.5 ) * Ax * T ^ 2
2

Beregn for det roterende punkt i y-aksen , da den oprindelige position ( Y0 ) hastighed ( Vy ) og acceleration ( Ay ) . Positionen af objektet på gang er udtrykt ved hjælp af følgende ligning : Hej

Y = Y0 + Vy * T + ( 0.5 ) * Ay * T ^ 2
3

beregne positionen af den roterende punkt i z-aksen , da den oprindelige position ( Z0) , hastigheden ( Vz ) og acceleration ( Az ) . Positionen af objektet på gang er udtrykt ved hjælp af følgende ligning : Hej

Z = Z0 + Vz * T + ( 0.5 ) * Az * T ^ 2
4

Løs tre ligninger givet følgende oprindelige betingelser : X0 = 0 ; Y0 = 0; Z0 = 0; Vx = 1: Vy = 2 ; Vz = 3; Ax = 0; Ay = 1; Az = 2; . og T = 1 Når du erstatte disse numre ind i de tre ligninger , du ender op med følgende udtryk : Hej

X = 0 + ( 1 * 1 ) + ( 0 * 1 ^ 2 ) = 1
Y = 0 + ( 2 * 1 ) + ( 1 * 1 ^ 2 ) = 3
Z = 0 + (3 * 1) + ( 2 * 1 ^ 2 ) = 5 fotos

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil