Hvordan du tegner Arccos Problemer

arccosinus eller invers cosinus , er den pseudo- inverse operation af den trigonometriske cosinus -funktionen. It " fortryder " effektivt cosinus funktion ; imidlertid domæne og række arccosinus består af en delmængde af værdier i den oprindelige cosinus værdi , så det er ikke en sand inverse funktion . Domænet arccosinus er lig med omfanget af dets cosinus modstykke. Tilsvarende området arccosinus er lig med domænet for cosinus modstykke. Tegning af en arccosinus problem er et spørgsmål om at erstatte gyldige x-værdier i den funktion at bestemme funktionens y-værdi på dette punkt. Så du ville plotte flere af disse punkter på en koordinere plane.Things du har brug
Videnskabelig regnemaskine
Millimeterpapir myHotelVideo.com: Vis Flere Instruktioner
1

Vælg domænet af den del af arccos graf, du vil afbilde . For eksempel (-1 , 1), en komplet periode af arccos funktionen.
2

Stedfortræder flere værdier inden for det valgte domæne ind i arccos ( x ) problem . For eksempel for at tegne ligningen f (x) = arccos ( x ) , med et domæne på (-1, 1 ) , erstatte flere værdier i domænet. Disse kan omfatte arccos (-1) = π , Arccos (-0,5 ) = 2.1, Arccos (0) = 1,57 , Arccos (0,5 ) = 1,05 og Arccos (1) = 0 .
3.

Plot disse punkter på et kartesisk koordinere fly, der er passende skaleret til arccos funktion. For eksempel kan x-aksen har en række ( - π /2, π /2) og y-aksen kan have en række på (0 , 3), til arccos med domæne ( -1,1 ) .
4

Tegn en jævn kurve , der forbinder de punkter, sammen for at danne en bølge -lignende form . Du kan tjekke den arccos grafen for nøjagtighed på en grafisk lommeregner , hvis du vælger at gøre det.
Hoteltilbud

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil