Hvordan du tegner en cosinus funktion

Cosinus ( udpegede cos ) er en trigonometrisk funktion . I en retvinklet trekant , cosinus af en vinkel er forholdet mellem den tilstødende side til hypotenusen ( den længste side ) . For eksempel cos ( 45 ) = 0,71 . Cosinus svinger mellem -1 og 1 . Den inverse cosinus funktion , undertiden udpegede arccos ( x ) og undertiden cos ^ -1 (x) er den funktion , der vender cosinus . For eksempel arccos ( 0,71 ) = 45 . Den inverse cosinus er defineret for x mellem -1 og 1.Things du har brug
Videnskabelig regnemaskine myHotelVideo.com: Vis Flere Instruktioner
1

Pick værdier mellem -1 og 1 , hvor der skal evaluere den inverse cosinus . For eksempel kan du vælge -1, -0.5 , 0, 0,5 og 1 . De nøjagtige værdier ikke noget, men du bør vælge omkring fem point.
2

Vurdere cosinus på disse punkter . Du kan gøre dette på en videnskabelig lommeregner, kan den inverse cosinus nøgle mærkes " acos ", " cos ^ -1 " eller " arccos ". For eksempel arccos (-1) = 180 , arccos ( - .5 ) = 120, arccos (0) = 1, arccos ( .5 ) = 60 og arccos (1) = 0

3

Make aksemærkerne på x-aksen ( den vandrette én) med lige mellemrum mellem -1 og 1 . Disse behøver ikke at matche de punkter, valgt i Trin 1, men i eksemplet , gør de kamp.

4

Make aksemærkerne på y- aksen ( den lodrette én) med lige mellemrum mellem 0 og 180 grader.
5.

Plot punkter på din graf , ved hjælp af aksemærker fra trin 3 og 4 som en vejledning.
6

Forbind punkter med en jævn kurve.
hoteltilbud

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil