Anode katode Eksperimenter

I 1897 en britisk fysiker åbnet døren til en af ​​de mest indflydelsesrige videnskabelige opdagelser af hele tiden . JJ Thomsons billedrør eksperimenter inspireret Einsteins teorier og førte til oprettelsen af tv , computere og et væld af andre moderne vidundere . Mens dine egne eksperimenter med anoder og katoder måske ikke ændre verden, de kan forventes at udløse dit sind for nye opdagelser , som du ikke tidligere havde overvejet. Anoder og katoder

Det er meget nemt at fejlagtigt mislabel anoder og katoder . Faktisk bliver det lettere at gøre det mere du ved om elektronik. Der er enheder som dioder og batterier, som når observeres nøje synes at trodse konventionel logik . Den enkleste ting at huske på, når det kommer til at adskille de to begreber er at ignorere deres konstruktion og ser på, hvad der sker med strøm. I elektriske systemer , en anode er, hvad modtager strøm og en katode producerer det . Det betyder, at ud fra et funktionelt synspunkt , producerer en katode en strøm af elektroner (kaldet anioner eller negative ioner ), der indsamles ved anoden .
Fluorescerende pære Eksperimenter

Fluorescerende pærer er konstrueret således, at katoden inden pære sprays elektroner hen imod anoden adskilt af en elektrisk ledende gas. Når de udsættes for vekselstrøm , katodeværktøjerne swaps steder op til 60 gange i sekundet , der producerer , hvad vores øjne opfatter som en jævn glød. Mange forsøg er muligt ved hjælp af disse pærer . Du kan oprette en frekvens forandring kredsløb og observere, hvordan lys produktion påvirkes på forskellige satser. Du kan udsætte en pære til det elektromagnetiske felt af høje el-ledninger eller andre enheder til at studere induceret strøm . Eller du kan studere lysfrekvensen emissioner af forskellige lysstofrør under forskellige forhold ved hjælp af en spectrascope .
Elektrolytkondensatorer Eksperimenter

Elektrisk ledende metalgenstande placeret i vandige opløsninger tendens til at bryde ned . Af denne grund , producenter konstruere almindelige metalgenstande udsat for vand (f.eks radiator dele) for at minimere elektrolytiske virkning. Denne effekt giver anledning til interessante eksperimenter. I et eksperiment , kan du bruge jern søm halvt belagt med andre metaller såsom zink eller kobber og anbragt i en agar -gel indeholdende 3 procent natriumchlorid, 5 procent kaliumferricyanid og 1 procent phenolphthalein løsninger til at iagttage, hvilke metal tager rollen som anode eller katode. I et andet projekt, kan du også vedhæfte to forskellige metaller til enderne af et batteri terminal i samme agar fra før at observere, hvordan elektricitet fremmer korrosion -fremkaldende reaktion .
Elektrolyse Eksperimenter

du kan være opmærksom på, at vand er sammensat af både brint og ilt , men ikke alle ved, at du kan bruge elektricitet til at bryde sine obligationer og adskille den i sine bestanddele . Ilt afslutningen på anoden og hydrogen på katoden i en elektrolyse apparat . Denne evne flere mulige eksperimenter. Du kan gøre forsøg med elektrolyse til at bestemme, hvilke kemiske forbindelser, der tilsættes vand fremmer hurtigere brintgas produktion. Du kan også udføre eksperimenter, hvor man nedbryder høj koncentration opløsninger af natriumbromid eller natriumchlorid ved hjælp af den samme proces . Sidstnævnte elektrolyse laboratorier bør udføres i et godt ventileret område på grund af de potentielt giftige gasser fremstillet .