Definition af rekombination i antropologi

Antropologi er studiet af menneskelige kulturer, både fortid og nutid. Rekombination er simpelthen ty af to eller flere elementer til at oprette et nyt element . Rekombination har bredere definitioner i genetik og evolution . Da Charles Darwin opdagede , er evolution drevet af genetiske rekombinationer og mutationer . Når de anvendes til antropologi, kan rekombination observeres om genetiske og kulturelle niveau. Antropologi

Antropologi er studiet af menneskelige grupper og kulturer. Antropologiske studier undersøger fortid og nutid, udforsker fire hovedområder undersøgelsen. Ifølge University of North Carolina , de fire store delfelter inden antropologi er sproglige antropologi, socio- kulturel antropologi (også kaldet etnologi ) , arkæologi og fysisk antropologi . Rekombination kan finde sted og påvirke hvert af disse områder af undersøgelsen .
Sproglig rekombination

Sproglig antropologi refererer til studiet af sproget , og hvordan det har udviklet sig i hele menneskehedens historie. Observeres rekombination i lingvistik , når ord, sætninger eller lyde kombineres for at skabe en ny facet til et sprog. Dette sker, når ord blandt kulturer rekombineret , eller når to sprog skærer hinanden for at skabe et nyt sprog.
Sociokulturel rekombination

Ethnology omhandler oprindelsen af kulturer og racer. Denne opfattelse af antropologi undersøger moderne kulturer og udforsker deres historie . Rekombination spiller en eksponentiel rolle i kultur. Som kulturer vokser , skaber de en større mængde af kulturelle elementer . Jo flere elementer en kultur indeholder , jo større chance for rekombination af disse elementer i nye kulturelle elementer , således at der skabes endnu flere elementer og større chancer for rekombination.
Arkæologiske rekombination

Arkæologi er studiet af tidligere menneskelige kulturer gennem artefakter efterladt af disse kulturer. Antropologer kan få indsigt i levevilkår , skikke og normer i et samfund ved at undersøge de objekter , som de blev omringet. Kulturelle artefakter er underlagt en form for rekombination. Når en kulturel innovation er skabt ved at kombinere to eksisterende ideer eller emner , er det arkæologiske rekombination. For eksempel, når dampmaskinen blev kombineret med ploven , blev damp ploven oprettet. Denne rekombination havde en varig virkning på amerikansk og europæisk kultur i 1800-tallet , og disse typer af rekombinationer er vidne til hele menneskehedens historie .
Fysisk rekombination

Fysisk antropologi undersøger genetiske rekombinationer , der påvirker udviklingen af mennesker gennem historien. Når kromosomerne er krydset over i løbet af meiose er DNA udveksles mellem et par kromosomer. Når genetisk rekombination forekommer under menneskelig parring , kaldet overkrydsning , hvert kromosom udvekslinger et stykke fra sin makker , og dermed skabe helt nye egenskaber i afkommet. Det er på grund af denne overkrydsning

, at mennesker er født entydigt forskellige fra hinanden. Antropologer bruge dette til at studere udviklingen af kulturer og videregivet gennem generationer træk .
Clipart