Hvad er en termisk Dirigent

Et termisk dirigent er et materiale, der leder varmen hurtigt og effektivt. Et sådant materiale kan beskrives som havende en høj termisk ledningsevne, ifølge David Darlings " Encyclopedia of Science ". I modsætning hertil kan et materiale , der ikke leder varme særligt godt blive omtalt som en isolator . Termiske ledere og isolatorer, har vigtige anvendelser i hverdagen. Varmeledningsevne

Ifølge NDT Resource Center , varmeledningsevne er den iboende egenskab ved et materiale, som vedrører dets evne til at lede varme . Når en temperaturgradient eksisterer inden et materiale , ledes varme i hele det ved en overførsel af energi , uden nogen bevægelse af materialet som en helhed. Varmen føres, ved overførsel af energi mellem molekyler langs temperaturgradient i retning af faldende temperatur . Varme udføres på denne måde på grund af de højere temperaturer svarende til større molekylær energi og derfor mere molekylære vibrationer. Da disse molekyler vibrere , de kolliderer og energien overføres fra mere- mindre energiske molekyler. I termiske ledere denne proces sker meget hurtigt , hvilket betyder, at materialet vil varme op meget hurtigt , men på samme måde , vil det køle ned hurtigt som varmen bliver ledt væk.
Ligning af Varmeledningsevne

den termiske ledningsevne af et materiale kan opsummeres med følgende ligning , som det fremgår af NDT Resource Center : Hej

& lambda ; = Q --- L /(A --- " T)

Varmeledningsevne = varme --- afstand /( område --- temperaturgradient )
udveksling af Thermal Energy

udveksling af termisk energi kan også opstå mellem termiske ledere. den termiske energi af et materiale er et mål for hastigheden af ​​partikler , ifølge University of Virginia fysik . Hvornår to materialer ved forskellige temperaturer kommer i kontakt med hinanden , jo hurtigere bevæger molekylerne kolliderer med de langsommere flytter molekyler og energi udveksles , varme gennemføres. Når dette sker , jo hurtigere bevæger molekylerne opgive nogle energi, som er vundet af den langsommere flytter molekyler gør dem hurtigere , som forklaret af University of Virginia fysik . sidst en ligevægt temperatur er nået, hvor varmere materiale er afkølet , og koldere materiale er varmet , med molekylerne i hver bevæger sig med samme hastighed.

gode termiske dirigenter

de fleste metaller er gode termiske ledere og af denne grund genstande såsom radiatorer og stegepander er lavet ved hjælp metaller , som de vil varme op og køle ned hurtigt og effektivt. Den mest effektive termiske dirigenter , dog er diamant og kulstof-nanorør , ifølge David Darling Encyclopedia of Science. Dette skyldes både diamant og kulstof-nanorør har stærke molekylære bindinger , organiseret i en meget regelmæssig orden , hvilket gør det nemt for molekylære vibrationer til at rejse hurtigt og effektivt gennem materialerne.
Clipart