Sådan oprettes et diagram eller rutediagram, som beskriver Cell Teori

Cell teori er et sæt af ideer , der styrer livet på Jorden. Disse ideer knytte hele livet til stede på Jorden med fem enkle idéer. Mens mange af disse idéer synes som almindelig sund fornuft i dag , blev celle teori ikke udviklet indtil det 19. århundrede . Moderne celle teori tilføjer to yderligere ideer til de oprindelige tre efter opdagelsen af ​​DNA og funktioner af alle organeller til stede i alle celler . Et diagram af celle teori omfatter alle fem store ideer sammen med historien om de opdagelser, der hjalp med at bygge teorien undervejs. Instruktioner
1

Placer den første idé , " Alle levende ting er lavet af celler", i toppen af ​​diagrammet. Ideerne forbinde de mest primitive encellede organismer med de største skabninger på Jorden , såsom blå hval eller gigantiske sequoia træ. Vise billeder af forskellige organismer med forskellige størrelser , der forbinder organismer med de ideer, celler findes i dem alle .
2

Beskriv hvordan celler er de grundlæggende enheder af struktur og funktion i levende ting . Hvis en flercellet organisme var at have nogen væv , blod eller andet organisk materiale taget fra det, ville celler af en slags være til stede. Den cellestruktur er vigtigt for livet , om det er knogler , muskler, plantestængler eller blade. Celler er de emner er centrale for disse strukturer. Funktionerne af celler er forskellige , herunder også for at levere ilt til kroppen, såsom røde blodlegemer , eller sende signaler til hjernen , som nervecellerne.
3

Forklar, at alle celler kun komme fra andre levende celler. Celler deler at skabe datterceller inden flercellede organismer og er en måde ukønnet formering . Selv seksuel reproduktion bruger kønsceller , som er celler, såsom æg og sædceller til at skabe nye celler. Før celle teori , troede man, at livet kunne udspringe af livløse objekter , såsom fluer fra rådnende kød.
4

Tilføj de moderne aspekter af celle teori til diagrammet . Den første af de moderne tilføjelser omfatter " Cellen indeholder arvelig information, der videregives fra celle til celle under celledeling . " Dette blev tilsat efter opdagelsen af ​​gener og vigtigst DNA . Celler er i stand til at replikere anvendelse af DNA , hvis sekvens fortæller cellen , hvilken struktur , funktion og attributterne vises .
5

Medtag den endelige idé , at " Alle celler er dybest set den samme kemiske sammensætning og metaboliske aktiviteter . " Dette er vigtigt , at mens alle celler kan variere i størrelse, form og funktion , de interne processer , der indgår i hver celle er ens. For eksempel celler har membraner til at definere dem fra andre celler og organeller inde i cellerne , der spiller en særlig rolle i cellen , såsom forarbejdning proteiner eller fjerne affald ud af cellen.
KAYAK