Sulphur Eksperimenter

Svovl er det 16. element på det periodiske system . Selvom dens stavning i amerikansk engelsk blev ændret til " svovl " i et forsøg på forenkling , er det stadig ofte stavet som " svovl ", især i engelsktalende lande uden for Amerika. Svovl er ikke-metallisk , har en gul farve , og kan let kombineres med andre elementer , især i nærvær af varme , selv om det er uopløseligt i vand . Den mest almindelige derivat af svovl er svovlsyre , som anvendes i stor udstrækning arbejde med industrielle råvarer . Laboratorium

På grund af den beredvillighed , hvormed det kombinerer med andre elementer under varme , svovl bruges ofte i laboratorieforsøg. I nogle tilfælde , danner forbindelser, som producerer pyrotekniske skærme. Svovlforbindelser anvendes i fyrværkeri, sortkrudt og endda fælles kampe. En af de mest kendte forbindelser er vulkaniseret gummi. Da Charles Goodyear opvarmes en blanding af gummi og svovl, producerede , hvad der virkede som en næsten nyt stof , en gummi, der var fleksibel alligevel fast med stor trækstyrke. Gennem processen med eksperimenter , har forskerne opdaget, hvad der sker, når svovlet er bundet med de fleste andre elementer eller stoffer . Men til tider , såsom opdagelsen af ​​vulkanisering , limning processen bringer overraskelser.
Landbrugs

Svovl er et nødvendigt næringsstof for meget plante-og dyreliv . Det anvendes i handelsgødning. Landbrugs forskere teste forskellige blandinger og forbindelser af svovl og deres indvirkning på forskellige typer af afgrøder og planter. Forskere ved Cambridge University fundet i en tropisk undersøgelse 1989-1990 , at øget svovl behandlinger til jorden, hvor majs produceret konsekvent højere kornudbyttet . Forsøg på det bedste mix og levering system til forskellige afgrøder har banet vejen for dramatiske stigninger i udbytte per hektar .
Folkesundhed

Svovl er en nøgle element til dannelsen af ​​livet på Jorden. Flere vigtige aminosyrer er dannet med svovlkomponenter . Mens elementært svovl er ikke giftig , mange af svovl er derivater er meget giftige og kan producere en række ødelæggende fysiske , neurologiske og adfærdsmæssige effekter. Svovl er også en førsteklasses bestanddel af syreregn , som kan dræbe en vifte af flora og fauna , mens kaste komplekse økosystemer ud af balance. Da nogle former for svovl er livsvigtige for livet og andre er dødbringende giftige, forskerne bruger eksperimenter for at fastslå, hvilke virkninger de forskellige svovlforbindelser har og i hvilke mængder, de er afgørende , inaktiv eller skadeligt.

Krystaller

i sin mest almindelige indfødte elementært tilstand, svovl, der findes i solide gullige krystaller. Ved at kombinere med forskellige metaller for at skabe sulfider , svovl danner utallige typer af krystaller. Blandt de almindelige metaller , der alle, men aluminium, jern og magnesium opnået fra sulfider. Selvom jern ikke er udvundet fra sulfider , det stof, kaldet pyrit er simpelthen en jernsulfid . Eksperimenter på , hvordan forskellige metal sulfider og krystaller dannes hjælpe med at bestemme , hvad geologiske og vejrforhold er mest fremtrædende i dannelsen af ​​sulfider. Disse eksperimenter både medvirke til at forudsige, hvor disse metaller kan lettest findes , og hvordan man mest effektivt udtrække metal fra sulfid .