Sådan Beregn Hop Højde Rampe Afstand

Daredevils , ingeniører , og endda specialiserede politienheder anvende matematiske ligninger til at finde oplysninger om, hvordan køretøjer og andre genstande kan blive luftbårne , og hvor langt de kan rejse gennem luften. Selvom det kan virke kompliceret , er det let at beregne afstanden et objekt vil rejse fra en rampe , hvor højt det vil gå , eller hvor hurtigt det vil være nødvendigt at flytte til rejse en specifik distance.Things du har brug clipart niveau ruler eller målebånd
Videnskabelig regnemaskine myHotelVideo.com: Vis Flere Instruktioner
1

Beregn hældningen . Tag et niveau, og placere den på en del af den skrå rampe. Hæv den ene ende ud af rampen , indtil det er niveau , opretholdelse af kontakt med rampe på den anden ende. Nu tager en lineal og danne en retvinklet trekant med det niveau og rampen . Måle afstanden til rampen fra enden af ​​den løftede niveau . Længden af ​​det niveau vil være dit løb ; højden af ​​det niveau vil være din stige. Divider stige med kørslen for at finde hældningen er procent af lønklasse. Skriv dette nummer ned som m = Rise /Kør, hvor m er din hældning er procent af lønklasse.
2

Find afgang vinkel , eller & phi ;. Det er simpelthen et spørgsmål om at taste din skråning i din videnskabelige lommeregner og finde tangenten . Typisk , alt hvad du skal gøre er at indtaste nummeret "m" og tryk på knappen 2nd på regnemaskinen , og tryk derefter på " TAN ". Dette er din afrejse vinkel. Skriv dette nummer ned som n = & phi ; . med "N" være din tangent
3

Find cosinus og sinus af din afrejse vinkel (& phi ;). Indtast dit tangent og tryk på knappen 2nd , derefter på " COS " knappen for at finde cosinus . Skriv dette ned som Cos & phi ; og svaret . Indtast derefter din tangent , skal du trykke på knappen 2nd , og derefter på " Sin " knappen. Skriv dette ned som Sin and phi ; og svaret .
4

Bestem , hvor hurtigt du bliver nødt til at rejse for at springe en kendt afstand . Afgør, om det objekt, du lancerer ud af rampen vil lande på samme højde, hvorfra det lettede , eller højere eller lavere. Vis denne værdi som "h ". "H " er positiv , hvis objektet vil lande lavere end det lettede og negativt, hvis det lander højere. Vis den strækning som "d" 'Find den hastighed, der kræves ved at multiplicere Cos & phi ; med kvadratroden af "h" plus den absolutte værdi af " d" tider " m ". Divider denne værdi med det nummer, du finder i at formere afstand ( "D") med 2,73 .
5

Find den maksimale højde objektet vil nå, hvis det forlader rampen ved en kendt hastighed ved at finde hastigheden . Velocity er udtrykt i meter per sekund , eller fps. For at finde hastigheden , multipliceres hastigheden ved 1.466 . Multiplicer hastigheden af Sin and phi ; og kvadratiske denne værdi. Divider dette tal med 64,4 , hvilket er det dobbelte af tyngdekraften
6

Bestem afstanden køretøjet vil rejse , ganges hastigheden kvadreret af Sin and phi . ; og multiplicerer dette tal med Cos & phi ;. Divider dette tal med antallet af tyngdekraften, eller " g ", som er 32,2 .
Hoteltilbud

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil