tips & Teknikker til at få kreativ med hvidbalance i Fotografi

Hvidbalance er dybest set den måde, et kamera fortolker varme lys til stede i en scene . Forskellige lyskilder , såsom solen på en overskyet dag eller kunstig belysning indendørs, give en anden kvalitet til den samme scene . Ofte kan disse forskelle være for subtil for en persons øjne at samle op, men en kameraets sensor er meget følsomme over for disse nuancer. Derfor ændre hvidbalance kan gøre meget mærkbare ændringer til fotografier. En fotograf kan justere hvidbalancen til at sikre et foto afspejler den naturlige lys af scenen , eller hun kan tilføje en kreativ, unaturlig kvalitet ved at ændre hvidbalancen uden for normal ranges.Altering hvidbalanceindstillingerne

de fleste kameraer har flere forudindstillede muligheder for brugeren at indstille sin egen hvidbalance, som er egnet til visse betingelser. Disse omfatter normalt muligheder for skygge , fluorescerende lys , fuld sol , overskyet dage og indendørs lys , normalt kaldet " tungsten ". En flash indstilling er også nyttig til at reducere den lyse, skarpe lys blitz. Da hver af disse indstillinger fortæller kameraet til at genkende lys som værende rødere , mere blå eller mere orange, end det er i virkeligheden, kan en dygtig fotograf vælge en passende indstilling for at forbedre sine fotos. Disse indstillinger typisk giver billederne et mere naturligt udseende end den automatiske indstilling , men kan bruges kreativt til at øge varme eller kølighed af fotos .

Farvekalibrering

Professionelle fotografer kan ønske at sætte deres egen hvidbalance på en fotooptagelse, under den herskende lys. Typisk , en fotograf vælger den manuelle indstilling for hvidbalance på kameraet og kalibrerer det ved at fokusere på et hvidt stykke papir , eller en anden flade, monokrom objekt som undersiden af en krukke låg , og tager et billede. Kalibreringsværktøjet genstand skal være helt en farve i tilfælde kameraet uheld opfanger prikker i en anden farve . Mens ofte dette er at få det mest naturlige look, kan fotografen også nappe kameraets farve genkendelse ved at kalibrere kameraet til en flad , ensfarvet objekt, der ikke er hvid . Dette resulterer i billeder med unaturlige farvestoffer. En anden mulighed er at kalibrere hvidbalancen til et objekt i den scene , der er en bestemt nuance af hvid , som en blomst , hvilket resulterer i mere subtile farveændringer , og giver blomsten til at poppe ud som den lyseste objekt i billedet.

Warming

betragtning af nogle scener har naturligt koldt lys, såsom snedækkede landskaber , opvarmning billedets fremtoning kan virke kontraproduktivt , men en indstilling på varmere ende af skalaen som fluorescerende kan give den kolde sne og dens omgivelser en mere unaturligt veloplyst kvalitet. Varm scener , såsom en solopgang , som indeholder masser af røde og appelsiner , kan forbedres for at producere et foto , der brister med varme toner . Egnede indstillinger til at tilføje flere appelsiner og røde farver i et foto , bortset fra lysstofrør , er flash , overskyet og skygge indstillinger. Faces, for eksempel i skygge ofte synes at have en blå skær på en automatisk indstilling, der henviser til skygge indstilling, ansigterne genvinde deres naturlige varme og farve.
Køling

Indstillinger, køle ned en scene og indføre mere blåt lys ind i billedet , er dem, der er beregnet til at blive brugt i forhold til varmt lys , såsom en solrig eller wolfram indstilling. Cool istapper kan virke endnu mere kølig i en mere blå end normalt billede. Afkølede solnedgange synes at have en mere blå tone end normalt forekommer i naturen. Et close-up portræt af et ansigt kan have en stemningsfuldere atmosfære, hvis den naturlige varme hud og øjne er strippet ned til blå , dramatiske nuancer.
Hoteltilbud

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil