Tør glaspladen foran maleriet med en mikrofiber klud til at fjerne støv , fingeraftryk og snavs , der kan vise op i dit billede. Hvis dette ikke er muligt - for eksempel, hvis malerier er i et museum, der ikke vil tillade dig at røre maleri - du kan blive nødt til digitalt fjerne eventuelle pletter , der vises i det endelige fotografi
2. .
Vedhæft en polariserende filter på forsiden af din linse . En polariserende filter vil filtrere lys vinkelret på filter og fjerne refleksioner , der kan have ellers været synlig i glasset. Kig gennem kameraets søger, og drej polariserende filter , indtil refleksioner forsvinde.
3
bruge en ekstern blitz til at belyse maleriet. On- kamera blinker vil hoppe tilbage på kameraet, når du tager billedet og vises i fotografiet. Hold en ekstern flash enheden i en vinkel til maleriet , så den reflekterede blitz bounces væk fra kameraets linse. Forestil dig, at blitzen er en laser pointer rettet mod et spejl, og dirigere flash, så den "laser" ikke vil ramme dit kamera. Hvis du ikke har en ekstern flash og skal bruge en on- kamera blitz , skal du placere dig selv og dit kamera i en vinkel til maleriet , normalt omkring 45 grader .
4
Kontroller fokus for dit fotografi ved hjælp af live preview skærm på bagsiden af kameraet. Nogle autofokus mekanismer vil blive forvirret af refleksioner i glasset , og vil fokusere forkert på glasset selv eller på refleksioner . Sørg for, at maleriet i sig selv er i skarp fokus før flytning.
5
Flyt enten så tæt som du kan, eller så langt væk som du kan fra maleriet for at minimere effekten af din egen refleksion. Dit valg vil afhænge af den særlige mødested ( hvor tæt du er tilladt at komme til kunst arbejde, og hvor mange andre lånere ville være i vejen , hvis du var at bevæge sig væk fra maleriet ), og de linser, som du har til rådighed (enten vidvinkel eller teleobjektiver ).