Historie af Wedgwood Porcelæn

Wedgwood porcelæn kan identificeres på grund af de flittige arbejde Josias Wedgwood , en pottemager , født i Staffordshire, England ind i en rig familie historie pottemagere . Han opfandt og udbygget keramik med nye udtryk og tekniske fremskridt . Wedgwood porcelæn i sin tid førte mode i husholdningernes ware ved at arbejde i neoklassisk smag, betaget Europa. Dronningens Ware, er 1760-1870
Dronningens Ware også kendt som cremefarvet ware.

Wedgwood tidligste af tablewares var en cremefarvet fajance kaldet dronningens ware. Denne samling af porcelæn , blev fremstillet i stor skala . Lavet af en blanding af jord flint og en række af ler , var det svært bly- glaseret , der varierede i farve fra brun til strågul elfenben . Dronningens Ware var ekspansiv i dekorative stil efterligne græsk-romerske design. Dette er en af ​​de mest langlivede mærke i fremstilling historie . Hundrede år senere den amerikanske presse foretrak at kalde dette porcelæn, "fløde - farve" . Det har siden fast og er nu henvist af mange som cremefarvet ware.
Broget Ware 1768
Wedgwood skabt brogede ware ved at blande forskellige farver ler.

1768 , Josiah Wedgwood konstante behov for at undersøge en række forskellige metoder skabte en porcelæn keramik, der efterlignede en række sten. For at gøre dette , han brugte tre forskellige metoder til at opnå effekten af ​​granit, agat og marmor. Disse tre effekter blev kaldt fastkiling , veining , og marmorering .
Det Hvide Krop , 1773-1796
Jasper ware featured gæsteoptrædener af græske og romerske konger.

udtrykket "krop" anvendes til at beskrive en form og metode til foretagelse af en given type fajance . Wedgwood skabt et hvidt porcelæn kiks kaldet perle ware. Det har en glat voks -lignende overflade, der er tæt uigennemsigtig .

Efter perle ware, Wedgwood oprettet en anden hvid krop ware kaldet jasper ware. Det var en hvid porcelæn af rige delikatesse og skønhed. Det besad generelle egenskaber , der gjorde det muligt at modtage farve hele overfladen. Denne ware gjort sig perfekt til gæsteoptrædener , portrætter, og mange emner i basrelief . Jorden eller base er i fuld farve i hele uden maling eller emalje , og de ​​hævede tal er ren hvid . Jasper ware blev også gjort i en række forskellige farver med Wedgwood blå er den mest kendte.
Sort Krop , 1767-1796
sort basalt var i den sande etruskiske måde af de gamle grækere .

Wedgwood forvandlet den egyptiske sort , en traditionel Staffordshire stentøj , i etruskisk dekorationsvarer der blev stemplet sort basalt . De Stafforshire pottemagere brugt , hvad der kaldes " bil " for at gøre den egyptiske sort. Farvestoffet forekom naturligt i et sediment fra dræning af tilstødende kullag . Wedgwood brugt denne indfødte bil, men tilføjede mangan for at opnå en rigere sort . Han brugte en finere ler til at skabe en delikat tekstur og tog større omhu i rengøring og forberede bilen. Den sorte basalt er en fin sort porcelæn bisque . Han afgik fra beregningsmetoderne i Staffordshire og skabt en unik proces med at affyre kiksen til sort og derefter male røde tal på sort legeme i keramiske maling. Finishen var mat snarere end blank.
Redware , 1776-1810
marls er en kalk -rige mudder , som indeholder varierende mængder af ler .

Under udviklingen af ​​fajance flere organer blev foretaget fra lokale marls hvorfra okkerfarvet jordarter blev føjet til at producere forskellige farver. Fire forskellige farver ware blev foretaget : . Rosso Antico , sukkerrør ware, terra cotta , og kedelig ware

Rosso Antico blev gjort mørk rød til chokolade og dekoreret med egyptiske symboler af Sphinx, krokodille , og lotus . Denne fajance porcelæn legemliggjort begejstringen for egyptiske ting.
Cane ware var buff farve. Det blev gjort i dekorative former som plante-og pære potter og i alle slags te -ware . Motivet var bambus og over tid blev meget populær og er ofte omtalt som bambus ware. Terra cotta var en lys rød , med mere af en orange nuance. Denne ware afspejlede en kinesisk styling. Kedelig ware var en oliven -grå . Den oliven -grå base blev prydede med lindring af lavendel , hvid og brun. Den Akanthusblad Motivet er almindeligt anvendt.
Bone China , 1812-1822

søn af Josiah Wedgwood også opkaldt Josias tog bestyrelsespost mellem 1812-1822 . Løbet af denne tid fabrikken Wedgwood fremstillede ren porcelæn.
Emile Lessore , 1858-1875

Emile Lessore var en keramisk maler for Wedgwood . Han var en tolk af tidlige mestre i olie på lærred . Han bragte i Wedgwood en simpel vision , men friske og autentiske . Den dekorative stil, han udviklede var i form af kostume stykker , indenlandske fag, og børn, der leger . Hans karakteristisk udseende skabte berygtet i historie Wedgwood porcelæn.
Hoteltilbud

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil