Hvordan du Pisk Rubiks Cube

? Rubiks terning er en populær brainteaser for alle aldre. Det udfordrer dig til at afkode farver for at gøre en terning med matchende farver på hver side . Løsning terningen er baseret på mønstre ; hvis du kan lære et par algoritmer , vil du være i stand til at imponere dine venner ved at løse eventuelle Rubiks cube.Things du har brug
Rubiks terning myHotelVideo.com: Vis Flere Instruktioner
1 < p > Vælg uanset farve , du ønsker at arbejde med. Forestil dig at du arbejder med blå i hele denne artikel . Foretag en blå kors i midten af det øverste lag. De tilstødende farver til hvert stykke af korset skal matche farven i midten af ​​denne side af kuben ; for eksempel, bør det stykke , der går på den blå og røde kant af korset være blå på den blå side og rød på den røde side .

Når korset er færdig, flyttes de fire blå hjørner på plads uden forstyrre resten af indlægget for at løse det øverste lag . Du kan gøre dette ved at dreje et stykke af korset , flytte hjørnet på plads , og derefter returnere det stykke af korset til sin plads . Når du er færdig dette trin, vil det øverste lag være helt blåt.
2

Når det øverste lag er helt blå , løse det midterste lag af terningen. Drej det nederste lag til at gøre en T på en af ​​siderne af kuben. Hold terningen så dette lag vender front. Hvis den nederste firkant af T hører på venstre side af terningen , skal du bruge følgende algoritme til at flytte det på plads : Hej

Bottom uret , venstre med uret , Bund mod uret , venstre mod uret , Bund tæller uret , Front mod uret , Bund uret Front uret

Hvis den nederste firkant af T hører på højre side af terningen bruge denne algoritme til at flytte det på plads : .

bottom mod uret , Front mod uret , Bund uret Front uret , Bund uret , venstre med uret , Bund mod uret , venstre mod uret.
3

Vend terningen løbet . Hvis der er et kryds i midten, gå til trin 4. Hvis der er en L form , holde terningen så L vender mod venstre, og udfør følgende algoritme til at gøre korset : .

Front uret , Top . uret , Højre uret , Top mod uret , højre mod uret , Front mod uret
p Hvis der er en linje i midten, udfør følgende algoritme til at gøre korset : Hej

Front med uret , Højre uret , Top med uret , højre mod uret , Top mod uret , Front mod uret .
p Hvis der er en prik i midten , udføre enten algoritme. Dette vil danne en af ​​de to andre figurer. Udfør den korrekte algoritme til at gøre korset.
4

Find to hjørner på toppen af terningen , der er i det rigtige sted . De behøver ikke at være orienteret korrekt. For eksempel, hvis indlægget du lige har lavet er hvid , er det acceptabelt at have den hvide hjørne på den grønne side af terningen og den grønne hjørne på den hvide side af kuben . Det vigtige er , at hjørnet ville være korrekt , hvis farverne blev vendt .
5.

Hold terningen så de to hjørner , der er korrekte er på venstre side af terningen . Hvis den korrekte hjørner er diagonal til hinanden , holde terningen så den ene af de korrekte hjørner er øverst til venstre på terningen. Udfør følgende algoritme : .

Venstre uret Front mod uret , højre mod uret , Top med uret , venstre mod uret , Top mod uret , højre med uret , Top uret , Top uret

Gentag dette trin, hvis det er nødvendigt , indtil alle fire hjørner er på det rigtige sted .
6

Undersøg terningen. Hvis du har tre hjørner , der skal vrides mod uret , eller alle fire hjørner er forkert orienteret eller to diagonale hjørner er nødt til at være orienteret korrekt , udføre følgende algoritme : Hej

Højre mod uret , Top tæller uret , Højre uret , Top mod uret , højre mod uret , Top uret Top uret , højre med uret , Top uret , Top uret.

Denne algoritme gælder for alle tre af de scenarier , der er anført ovenfor. Hvis din terning har en anden end de tre allerede nævnte orientering mønster , udføre denne algoritme : Right mod uret , Top med uret , højre mod uret , Top uret , højre med uret , Top uret Top uret , højre mod uret , Top uret , Top uret.

Gentag disse algorithims indtil alle fire hjørner er orienteret korrekt.
7.

Undersøg terningen. Hvis der ikke er blandet op stykker , har du slå det.

Eventuelle blandet op stykker bør være på den side af terningen , du har arbejdet med . Hvis du har blandet stykker op et andet sted , skal du gå tilbage til trin 2. .
P Hvis du har et stykke på bunden center, der hører på øverst i midten , et stykke på den øverste center , der hører til højre , og en brik til højre, der hører til på bunden midten , udfør følgende algoritme til at løse terningen : Hej

Right uret , Højre uret , Top uret Front uret , Back mod uret , højre med uret , højre med uret , Front mod uret , Back uret , Top uret , højre med uret , Højre uret.
p Hvis du har et stykke på den øverste center, der hører til på bunden , et stykke på bunden center , der hører til højre , og et stykke til højre, der hører til på den øverste center, udføre følgende algoritme : Hej

Right uret , Højre uret , Top mod uret , Front uret , Back mod uret , højre med uret , højre med uret , Front tæller uret , Back uret , Top mod uret , højre med uret , Højre uret.
p Hvis du har andre mønster , udføre en af ​​disse algoritmer og revurdere terningen. Du skulle nu have en af ​​de mønstre, der er beskrevet i dette trin. Udfør den korrekte algoritme til at slå terningen.
Hoteltilbud

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil