Sådan Gør din egen Zoo Farm spil

Klaus Teuber , designeren af ​​den prisbelønnede brætspil " Settlers of Catan ", fastholder de bedste spil designere er selv spil-entusiaster . For dem med en passion for zoo og husdyr samt spil , designe og gøre en zoologisk gård spil kan udgøre en fremragende mulighed for at udnytte konkurrerende entusiasme . Gør dit eget zoo gård spil kræver, at du til at konceptualisere og planlægge det format , objektive og af spillets struktur før testning sin spilbarhed og måske mere vigtigt , dens re- spilbarhed. Instruktioner
1

Identificer formatet af spillet. For eksempel, hvis du har viden om programmering , kan du forsøge at designe en computer-baseret zoo gård spil , der ligner MyZoo eller Farm Town. Hvis du har planer om at spille dette spil med venner eller familie i en stationær indstilling, kan du designe et brætspil som The Family Farm eller Zoomania Zoofari . Du kan også designe andre typer af ikke -prop- baserede spil, såsom simple skattejagt eller trivia - eller informations -baserede spil .
2

Vælg en målsætning for spillet. For eksempel kan dit mål være at undervise eller lære så meget som du kan om forskellige zoo og husdyr i løbet af spillet. Tilsvarende kan dit mål være at optjene point eller rejse rundt et kort eller en rute.
3

Beslut om dit spil vil være konkurrencedygtig eller ej. En konkurrencedygtig zoo gård spil ville pit dig mod en modstander , enten en virtuel modstander eller en real-life modstander, som du både forsøger at nå målet med spillet før eller bedre end den anden .
4

konceptualisere den måde, hvorpå et spil spiller vil bevæge sig fra starten af ​​spillet mod målet om spillet. Brug brainstorming aktiviteter såsom koncept diagrammer og freewrites , ved hjælp af andre spil med lignende målsætninger som modeller . For eksempel, hvis du har besluttet at oprette en zoologisk gård brætspil , hvis formål er at race rundt et kort over et gårdens børnezoo mod tre andre konkurrenter , har du måske spillerne kaste terningerne eller trække kort for at afgøre, hvordan de bevæger sig rundt på brættet .
5

designe et system af risici og belønninger for dit spil. Disse vil holde spillet interessant og udfordrende. For eksempel, for en computer-baseret spil, hvor du forsøger at optjene point baseret på, hvor mange virtuelle dyr i zoologiske haver , du holder i live i løbet af et år, kan du introducere risici såsom virtuelle sygdomme eller andre lidelser, der kan skade dyrene . Tilsvarende kunne man indføre belønninger såsom et overskud af mad eller en særlig produktiv ynglesæson .
6

Byg en prototype for dit spil. Fokus på mekanikken i selve spillet , snarere end de tilføjede accoutrements som fancy design eller grafik. For eksempel, hvis du designer en computer-baseret spil, begrænse dig selv til kodningen relateret til gameplay , snarere end kodning relateret til grafik. Hvis du designer en skattejagt -lignende spil , fokus på de typer af elementer, der skal være placeret og påpegede ved en zoologisk have eller gård , snarere end opstillingen af ​​skattejagt kortet.
7

Test mekanikken i spillet med det passende antal af spillere. Test mekanikken kræver, at du til at spille igennem spillet, der tager til efterretning eventuelle pauser eller glitches , der påvirker spillet. Vær særlig opmærksom på nogen måder , hvorpå spillet kan være for let eller for hårdt, samt måder, hvorpå spillet kan blive overflødige eller kedeligt.
8

Tweak de elementer i spillet, der påvirker spillet spille negativt. For eksempel, hvis en kort -baserede zoo spil, hvor spillerne matche forskellige dyr i zoologiske haver bliver umuligt at tabe på et bestemt tidspunkt , fordi der er et begrænset antal dyr kort til at matche, tilføje flere korttyper .
9

Test og tweak mekanikken indtil spillet er fast, underholdende og udfordrende.
10

Tilføj elementer til spillet for at gøre æstetik appellerer til spillere. For eksempel, hvis du bygger en computer-baseret spil, designe tiltalende grafik til de forskellige zoo og husdyr. Hvis du designer en trivia spil, udvikle standardiserede og nemme at læse score kort eller spørgsmålstegn kort. Hvis du designe et brætspil , designe et pænt lagt ud , malet og poleret spil bord og brikker .
Hoteltilbud

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil