Pap Brætspil for videnskab klasser til at gøre

Tillade studerende til at skabe brætspil for deres videnskab klasse kan indgyde en større interesse i emnet bliver undervist . Det kan gøre forskning for spil data sjov og endda tilskynde nogle til at gøre yderligere forskning ud over det nødvendige omfang. Det skaber en aktivitet kan eleverne engagere sig i efter endt tildelt arbejde i hele løbet af året. Oprettelse af brætspil kan være et simpelt spørgsmål om substitution og /eller kreativitet. Kemi Scrabble

grundlæggende brættet er et gitter til udlægning af vildt fliser. Klip pap firkanter (fliser) , og mærke dem med de periodiske elementer og numeriske cifre. Tildele værdier til hvert element eller nummer baseret på, hvor almindeligt det element eller nummer bruges i kemiske formler. Set grundregler for hver spiller . For eksempel, hvis en enhed sker på sten og mineraler , kun tillader slags formler i spil . Studerende kan gives en dag til at forske og skrive deres egen " krybbe ark" af kemiske sammensætninger til enhver sten eller mineral , de kan tænke på. Spillet spilles som Scrabble .
Solsystem

brættet har solen i centrum og 11 tomme orbital spor for planeter og dværgplaneter Pluto , Eris og deling af det 11. bane , Haumea og Makemake . Brikker er alle cut- out runder ( samme størrelse for brugervenlighed ) . Hver runde er mærket med navnet på en planet eller måne. Du kan vælge at tilføje i talrige runder mærket " asteroide " til asteroidebæltet . For spil, skal du bruge et par 6- sidede terninger . Hver planet og måne har en pointe værdi baseret på sværhedsgrad i at placere den på sin bane . Hold runder rystet i en pose . Starte afspilningen med alle tilfældigt tegning tre stykker . Spillet starter med den, der har trukket det største planet . Om nødvendigt , fortsætte en runde for at trække stykker, indtil en planet tegnes. Den første spiller kaster terningerne. Spilleren må bruge enten nummer fra en terning (hans valg ) eller summen af ​​begge terninger for at flytte en brik . Nummeret skal være det nøjagtige antal for at placere en af ​​hans planetariske objekter på den rigtige bane. For eksempel er en rulle af fem forpligtet til at placere Jupiter på den femte bane. Dette kan være fra en fem på en terning eller fra tilsammen fem på begge terninger . (Hvis du bruger asteroider og til dværgplaneten Ceres er et kast på fire eller fem kræves som asteroidebæltet falder mellem Mars og Jupiter. Dette betyder asteroider er de nemmeste at placere og ville kun være et point værd . Ceres kunne være værd to kun fordi det er et unikt stykke ) Pointværdierne kunne placeres som følger: . Kviksølv ( i den første bane ) og Haumea og Makemake i det 11. bane ville være den sværeste at placere , så de er værd at otte point hver. Eris , i det 10. bane , er syv point . Venus og Pluto er værd seks point hver. Jorden, Mars og Neptun ville være værd fem point hver . Jupiter og Uranus er fire , mens Saturn kommer ind på tre punkter. Alle måner har den samme værdi som deres tilhørende planet, som de skal nå samme bane. Dog kan en måne ikke placeres i kredsløb indtil efter planet er der. Hvis en spiller ruller en 12 , kan han handle en af ​​hans afspillede stykker for en anden spillers uafspillede stykker eller han kan bruge rulle som et wild card og placere en af ​​sine brikker i den passende kredsløb. Ved afslutningen af ​​hver rulle , og efter et stykke er blevet spillet ( Forudsat at spilleren ruller en række han kan bruge ) trækker spilleren et andet spillekort stykke fra posen. Spillet fortsætter indtil der er trukket alle brikkerne fra posen og en spiller har placeret alle sine brikker. På dette tidspunkt , er det spilleren med den højeste score vinder .
Quirks

I 1980 , et spil kaldet Quirks kom ud. I særheder , spillerne konkurrerede mod hinanden i udvikling en plante , en planteæder og et rovdyr i øvre og nedre nicher for dominans i betragtning af den nuværende klimatiske situation ( som også udviklet sig som spillet skred frem ) . Få en kopi af spillet og har eleverne lave deres egne vegetabilske og animalske stykker til leg. Giv hver elev en liste over planter og dyr (herunder insekter og fisk) , som hun er ansvarlig for at få digitale fotografier.
Indsamling fotografierne kan være en del af en videnskab udflugt i zoo , kan det kræve, at studerende til at gå ud leder efter insekter i deres gård på egen hånd , eller den kan kræve, at lære, hvad træer og planter vokser omkring dem for at lokalisere de rigtige på deres liste .
Brug Photoshop ( eller lignende software -pakke ) , størrelse billederne til at matche tre -card- sized dyr eller en plante image. ( Match selve spillet størrelser, så du kan bruge dine elevers kort som udvidelseskort. ) Før du udskriver billedet , tilføje relevante numeriske værdier langs billedet side til spil. ( Hint : . Brug lignende billeder i spillet til at vælge passende værdier ) Så udskrive billedet på karton og klippe billedet i tre dele
For Datalogi

. for en computer science klasse, i stedet for at skabe brættet på pap , bringe i gamle (og især usædvanlige ) spilleplader og har teams af studerende udvikler et program til at simulere brætspil. For lettere spil, hold af to arbejde. For hårdere spil, kan være påkrævet hold af fire. Lad ikke hold gøre det samme spil, som hvert hold bliver nødt til konstant at referere til bestyrelsen og dens brikker.
Hoteltilbud

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil