Sådan spiller Scooby Doo Clue

Scooby Doo Clue tager Hasbros klassiske krimi og giver det en tegneserie twist. De regler og spil til dette brætspil forblive den samme som den oprindelige Clue men bruger de tegn og våben fra tegnefilmen i stedet for standard støbejern . Formålet med Scooby Doo Clue er at afgøre, hvem der er morderen, hvor den fandt sted , og med hvilke våben . Scooby Doo Clue spilles af 3-6 spillere. Instruktioner
1

Vælg en spiller karakter. Scooby bande spiller de dele af det oprindelige cast fra Clue : Ms Scarlet spilles af Daphne, Scooby Doo er Colonel Mustard er Mr. Green spilles af Fred , Velma er fru Peacock og Shaggy er professor Plum . Fru White ikke er repræsenteret ved en Scooby bandemedlem , men hun er stadig til rådighed til at spille .
2

Placer din token på den tilsvarende start- flise på spillepladen.
< br > 3

Placer et våben i hver af de ni værelser. I stedet for den klassiske lysestage , blyrøret , revolver , kniv, reb og skruenøgle , Scooby Doo Clue bruger Funland Robot Ray Gun, Carlotta s Spell Book, Frankensteins Chain , Witch Doctor Personaleudvalg , Ghost klovn Bomb og Redbeard sværd . Værelserne i denne specialudgave forblive den samme som den oprindelige , bortset fra at der er tilføjet en kirkegård
4

sortere kortene i tre grupper: . . Mistænkte, Værelser og Våben
5

Shuffle hver gruppe for sig og placere dem med forsiden nedad på bordet.
6

Vælg det øverste kort fra hver bunke og uden at se på det, placere den i kuverten mærket " Fortroligt ". Kuverten indeholder nu tre kort med svarene på mysteriet : Hvem , hvad og hvor
7

Kombiner de tre dæk og rokade
8

Uddel hele ? . kort til hver spiller , en ad gangen og nedad .
9

afkrydse de kort, du har i din hånd på din detektiv notesblok . Da du har disse kort på hånden , kan de ikke være i " Fortroligt" konvolut .
10

begynder spillet med Ms Scarlet (Daphne) . Kast terningerne og flytter den tilsvarende antal fliser. Bevægelse er begrænset til horisontale og vertikale bevægelser ; diagonale bevægelser er ikke tilladt. Formålet er at gøre det til et værelse , så du kan komme med et forslag .
11

Lav et forslag, hvis du lander i et rum. Du skal bruge det rum, du indtager i dit forslag. Vælg et våben og en mistænkt til at ledsage rummet. Erklær hvem du tror begået forbrydelsen, med hvilket våben og i hvilket rum ( rummet dit token er i ) .
12

Kig på dine kort , hvis du er den spiller til venstre for anklageren . Hvis du har en af ​​de kort , han foreslog , vise det til ham . Han kontrollerer da det kort fra hans notesblok . Hvis du ikke har nogen af ​​de kort, han foreslog , den næste spiller til venstre viser et kort, hvis det er muligt .
13

Fortsæt med at flytte rundt på brættet gøre forslag . Når du er sikker på - gennem udelukkelsesmetoden - af hvem begået mordet , med hvad våben og hvor , kan du gøre en officiel anklage. I modsætning til at lave et forslag, behøver du ikke at være i rummet af forbrydelsen at gøre en anklage.
14

Kig i kuverten , men lad ikke de andre spillere se kortene. Hver spiller kan kun lave én anklage ; derfor, hvis dit gæt er forkert , er du elimineret fra spillet. Hvis du er korrekte , vinder du.
Hoteltilbud

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil