Pick én person til at være søgende. Denne person kaldes "det. " En måde at bestemme den person, der starter som " It" er den sidste til at råbe " det ikke " starter.
2
Pick placering for hjemmet base. Dette er, hvor den person, der er "det" starter og hvor andre spillere løber for at være "sikker ".
3
instruere "det" at lukke øjnene og tælle højt til 100 eller alle andre tal . Nummeret skulle være stor nok til at tillade de andre spillere til at gå og skjule. Når " It" når nummer 100 , råber hun ud , "klar eller ej , her kommer jeg ".
4
Fortsæt spillet ved at have "det" opsøge de andre spillere. Hvis " It" blev en af de skjulesteder spillere , råber hun ud af, at personens navn, og racer tilbage til hjemmebasen. Hvis spilleren slår "Det " til hjemmebase , denne afspiller er sikker. På ethvert tidspunkt , kan spillerne forsøge at snige tilbage til hjemmebasen. Hvis de gør, de er sikre.
5.
Replay spillet, hvis "det " kan ikke finde en eller to spillere efter et bestemt tidsrum . Når dette sker , "det" råber " Ollie Ollie Oxen Free" , og alle spillere vender tilbage til hjem base til at starte et nyt spil.
Version Two
6
Gentag Trin 1 til Trin 3 i Version One.
7.
fortsætte spillet med "det " søger alle andre spillere én efter én. Den sidste person fandt får lov til at vælge, hvem der starter som " det" for det næste spil.
8
Afslut spillet, når "det" er ude af stand til at finde en eller to spillere . Hun råber " Ollie Ollie In Free" og alle tilbageværende skjulte spillere løber til hjemmebasen. Den sidste spiller til at ankomme erklæres at være " det" for det næste spil.
Hoteltilbud