Sådan Beregn en Attack Modifier på Dungeons & Dragons

Et angreb modifier er et tal tilføjes eller trækkes fra din terningekast og base angreb bonus i " Dungeons & Dragons " kamp . Mens din base angreb bonus er generelt vedholdende, kan dit angreb modifier varierer mellem mål i en enkelt kamp , eller endda den samme fjende på forskellige tidspunkter. Angrebet modifier er beregnet ved at overveje de nuværende slagmarken betingelser, hjælpe eller hindre succes for din næste angreb. Instruktioner
1

Start med en base angreb modifier på 0 . Forskellige værdier vil blive tilføjet eller trækkes til det, som du afgøre, hvilken af ​​dem anvender .
2

Tilføj 2 til angrebet modifier , hvis du har bekæmpe fordel mod din fjende. Du har bekæmpe fordel, når du kan se dit mål , og det er i en fysisk sårbar position , ude af stand til at se dig, uvidende om din tilstedeværelse, kæmper en af ​​dine allierede på modsatte side eller lider af en psykisk eller magisk virkning , såsom overraskelse eller bedøvelse . Når per møde, kan du få bekæmpe fordel ved at udføre et vellykket Bluff check mod din modstander.
3

Fratræk 2 fra angrebet modifier hvis forsvareren er i eller bag en sådan dækning, som en lav væggen, et lille træ eller en stor møbel. Fratræk 5 i stedet, hvis låget er overlegen. Dette gælder i situationer, hvor du angriber en person, der står bag et vindue , rist eller pil slids.
4

Træk 2 fra angrebet modifier hvis din modstander er skjult . Dette gælder, hvis din fjende let sløres af dæmpet lys , røg eller fældning, eller er stærkt skjult af særlig tyk røg eller løv , men står ved siden af ​​dig . Fratræk 5 i stedet, hvis forsvareren er helt skjult af komplet mørke eller usynlighed , eller er stærkt skjult i en afstand fra dig .
5

Fratræk 2, hvis du er tilbøjelig eller anden måde tilbage eller affyre et våben på lang rækkevidde. Tilføj 2, hvis du oplader din modstander.
Hoteltilbud

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil