Sådan Gør din egen RPG Character Personality Quiz

Nogle rollespil , som " Dread ", bruge et tegn spørgeskema at skabe både den player karakterer (pc'er ), og handlingen i spillet. Andre spil bruger tegn quizzer til at hjælpe dig konkretisere en karakter. Nogle udgaver af Shadowrun har en 20 - spørgsmål undersøgelse at give dig en måde at udvikle din figurs baggrund. Du behøver ikke at spille et af disse systemer til at bruge et tegn quiz til at hjælpe dine spillere fokusere deres ideer og skabe tegn baseret på personlighed i stedet for statistik . Quizzer kan være multiple choice eller korte svar , afhængigt af hvordan du ønsker at bruge dem . Jo mere kompleks quizzen , jo mere baggrund og personlighed karaktererne vil have. Du kan bruge quiz som en øvelse for at få dine spillere til at tænke over deres karakterer som mennesker i stedet for statistiske blokke , eller du kan udtænke et system, hvor svarene på quizzen genererer statistik . Instruktioner
Spørgsmål , der udvikler Character
1

Start med det grundlæggende. Hvor gammel er din karakter ? Hvad er hans race ? Hvor er han fra?
2

Stil spørgsmål om figurens barndom . En prøve spørgsmål kunne være "Min foretrukne legetøj som barn var : . A ) et stykke legetøj sværd , B ) et kemi sæt eller C) jonglerer bolde " Disse type spørgsmål får spillere til at overveje , hvorfor de valgte den klasse eller besættelse, som de gjorde. Hvis du laver et kort svar typen quiz , kan du spørge dine spillere til at fortælle dig om deres foretrukne barndom hukommelse.
3

Stil spørgsmål om personernes relationer med deres familier for at hjælpe dem bestemme, hvad deres hjem liv var ligesom . En prøve multiple choice spørgsmål kunne være " Min familie liv var : A ) god , B) dysfunktionel , eller C) Jeg har ingen familie . " Alternativt kan du bede dine spillere til at beskrive en familieferie indsamling.
4

Spørg hvorfor karakteren valgte sin besættelse eller klasse . Var der en bestemt hændelse , der gjorde ham beslutter at tage det job, han nu har ? Havde han et andet job , før denne ene ?
5

Pose hypotetiske spørgsmål . " Kongen er en ond mand , men at fjerne ham ville destabilisere landet i en tid med krig Du : . A ) fjerne ham alligevel , B) vente, indtil krigen er forbi eller C) forlade ham ved magten. " Spørgsmål som dette hjælper en spiller bestemme sin figurs moralske tilbøjeligheder . I et kort svar formular quiz , bede spillerne om at skrive om deres karakterer moralske kompas : . , Hvor de udviklede deres moralske kode , som påvirkede deres moralske beslutningsproces eller hvordan de mener om moralske koder i almindelighed
6

Brug aksiomer at hjælpe spillerne bestemme deres karakterer ' syn på livet. "The aksiom , der bedst beskriver mig er : A) liv er bare en skål af kirsebær , B) den, der dør med mest legetøj vinder eller C) den gyldne regel . " I et kort svar quiz , bede spillerne at nedskrive aksiom, at de føler bedst repræsenterer deres verdenssyn .
7.

Brug spørgsmål, som hjælper en spiller bestemme deres figurs følelser omkring myndighed eller loven. "Regler er: a) regler for en grund , B) beregnet til at blive brudt, eller C) bedst vurderes fra sag til sag. " Hvis du bruger et kort svar quiz , bede ham om at beskrive, hvad han ville gøre, hvis han så en forbrydelse bliver begået.
8

Stil spørgsmål om en figurs følelser omkring andre mennesker. " En fremmed er : A) en ven, jeg ikke har mødt endnu , B) en person, der ikke vil blive savnet eller C) bedst undgås. " Eller bede spillerne om at skrive ud af, hvordan de ville reagere i en situation, hvor de var til en fest , hvor de ikke kender nogen af ​​de andre gæster .

Spørgsmål , der genererer tegn

9

Link svarene i din quiz evne scoringer eller attributter . En karakter , der siger motion er hans yndlingsbeskæftigelse vil have en højere styrke eller udholdenhed score mens en person , der foretrækker læsning ville have en højere intelligens eller intelligens score.
10

Brug hypotetiske spørgsmål for at bestemme en figurs tilpasning. Amoralske svar at tegnet onde mens pragmatiske dem gør ham neutrale og moralske svar gør dem godt.
11

Brug spørgsmål om livserfaring til at generere færdigheder. En karakter , der voksede op i en lille fiskerby ville have svømning dygtighed. En anden , der voksede op i en by kan være streetwise .
12

Brug spørgsmål om job historie eller interesser bestemme karakter klasse eller besættelse. En karakter , der tjente i hæren ville være en fighter. En karakter, der i lære som håndværker kan være en smed . En karakter , der arbejdede som skuespiller eller musiker kan være en skjald . En karakter, der er hengiven kan være en præst eller en gejstlig .
13

Stil spørgsmål om en figurs fejl og styrker til at bestemme ulemper eller kanter. En karakter, der ikke vil efterlade en mand bag kunne være loyal. Nogen der kan lide at tage risici kan have et spilleproblem .
Hoteltilbud

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil