Sådan kører en Urban Dungeons and Dragons kampagne

Mens pen og papir rollespil Dungeons and Dragons traditionelt er tænkt som et spil, der foregår næsten udelukkende i mørke underjordiske templer eller gamle ødelagte citadeller , er der ingen grund til, at en fuld kampagnen kan ikke finde sted udelukkende i én by . En urban kampagne tager en masse mere omtanke og forberedelse end den gennemsnitlige session , men kan også være meget sjovere og giver mange flere muligheder for rollespil , samt at det er lige så udfordrende og potentielt dødelig for de tegn , som en kamp -tunge , dungeon- storm slags spil. Instruktioner
1

Print ud eller hånd- drage nogen overordnede kort over byen eller kort af specifikke dele af byen , at de tegn vil blive tilbringer det meste af deres tid i før spillet starter . Hvis der er dele af kortet, som du har brug for at markere til særlige steder eller begivenheder , men ikke ønsker dine spillere at kende , bruge symboler eller tal, og har en " snyde ark " med de symbol nøgle.
2

Nedbryde den overordnede by i mindre distrikter , der har lignende steder eller mennesker , så figurerne har en generel idé om, hvor de skulle gå for at finde en bestemt type person , et element eller service. De fleste af de handlende vil sandsynligvis blive samlet i det samme område , mens de adelige og tomgang rige vil være i en meget anderledes sted , end bønderne og tiggere.
3

Forbered fuld statistik for specifikke typer af mennesker og have dem klar i tilfælde spillerne forsøge at interagere med en person , som du ikke venter dem. Selvom du ikke får brug for hundredvis af tilfældige statistiske blokke , er det en god tommelfingerregel at have en for hver af de store type af ikke -player karakter partiet er sandsynligt at støde på , som en for en købmand , en ædel, en borger, en by vagt , en lejesoldat , en kromand , og så videre.
4

konkretisere større ikke- player karakterer og komme med deres back historier, linjeføringer, og generelle vaner. I en urban kampagne de mennesker , at spillerne møder vil være langt vigtigere end i et hack -and- slash -session , så du skal være parat til korrekt rollespil ud af, hvordan en given person ville handle, når spillerne taler med dem.

5

Design den grundlæggende struktur og komme med de vigtige medlemmer af de store magtfulde grupper i byen , at spillerens vil bruge deres tid i. Hver by bør i det mindste have en vis form for byen vagt eller milits sammen med en styrende organ af en slags, også selvom det er bare en enkelt borgmester eller ældste. De fleste byer vil også have andre organisationer , som kan øve indflydelse , såsom en tyve guild, købmand forening , troldmænd klike , og templer af forskellige guder.
6

Lad spillerne til at opbygge et ry i byen , om det er godt eller dårligt, da de bruger mere tid der. Andre mennesker i byen bør nævne deres handlinger eller muligvis genkende dem ved synet . Hvis de har gemt byen fra en hærgende drage eller en invaderende kraft githyanki riddere så kunne de blive hyldet som helte, men hvis de er kendt som byens alkoholikere og har været fængslet flere gange for at stjæle , så de kunne blive byens beskidte lille hemmelighed, at ingen ønsker at udleje .
7.

Braklægning noget tid i eventyr for korte strejftog ud af byen eller i forskellige dele af byen , som de spillerens normalt ikke ville have en årsag at gå til. En kampagne kan blive kedeligt for spillerne uden sort at spice tingene op , så tilføje en begrundelse for de tegn til at udforske den nærliggende vildmark , gør en tur til en anden by for forsyninger undersøge de mærkelige lyde, der kommer fra kloakkerne , eller måske endda mødes med den lokale baron i hans slot .
8

Craft en stærk eventyr krog , der vil holde handlingen centreret om byen, hvis du vil lave dine egne eventyr snarere end at bruge en fortrykt en . Spillerne må aldrig spørgsmålstegn ved hvorfor de opholder sig i byen, da tempoet i eventyret skal holde dem flyder fra et punkt af interesse til en anden inden for rammerne af byen.

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil