Hvordan man laver en 3D Online Multiplayer spil

Tre- dimensionelle online multiplayer spil samle mange forskellige former for programmer og programmering procedurer. Disse procedurer omfatter kunstig intelligens til spil , networking for at kommunikere over internettet, og geometriske funktioner til at omdanne og visning virtuelle strukturer i 3-D rum. Programmering sådan et projekt op fra bunden ville naturligvis være en skræmmende opgave, men du kan få hjælp ved at studere eksisterende spil . Gør dit eget 3- D online multiplayer spil bygger færdigheder i mange typer af programmering , som du derefter kan anvende til nongaming projekter. Instruktioner
1

Download kildekoden til en open source online multiplayer spil som AssaultCube eller BZFlag . Kildekoden er det sæt af tekstfiler , der indeholder de instruktioner fortælle spillet , hvordan du kører . Det vil være på samme sted som spillets eksekverbare fil .
2

Læs den dokumentation , der fulgte med kildekoden. Dokumentationen angiver programmeringssprog spillets udviklere bruges til at skrive spillets kildekode.
3

Installer en gratis kit til programmeringssproget udvikling. Oracle et kit til Java udvikling , og Open Watcom giver én for C og C ++ udvikling.
4

læse, i et tekstbehandlingsprogram, hver kildekode fil af spillet. Dette vil begynde at vise dig, hvordan spillet fungerer . Du vil ikke forstå de fleste af de udsagn , men dem, du forstår , vil give et fodfæste for at lære resten af ​​koden. Især læse kommentarerne , som er ikke- eksekverbare udsagn forklarer hvad en sektion af kode gør. Disse vil blive vist inden tekstdele som denne : " /* Dette er en kommentar * /. "

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil