Hestesko officielle regler

hestesko, det spil, der kræver spillere til at smide store hestesko på en aktiepost i jorden, er kendt for sin følgende blandt alle aldre. Der er pick- up spil , ligaer og turneringer for den interesserede afspilleren. Men de officielle regler er ofte svære at forstå , især når de forsøger at sortere ud kompliceret sprog nogle regelsæt . Konfiguration af spil

spil hestesko spilles med to hold og to gruber . Graven skal måle 43 "til 72 " lang og 31 " til 36 " bred. Bagsiden af ​​hver pit bør være 46 meter fra bagsiden af ​​det modsatte hold pit . Graven skal bestå af ler, snavs eller sand, og konsistensen skal være blød og kitlignende . Dette kan kræve vanding og dreje jorden før spillet begynder. Graven skal også være plan og fri for divots og forhindringer.

Hver pit indeholder et spil, placeres mindst 21 " fra forsiden og bagsiden af brønden. De to stave i spilletiden ret skal være 40 fod hinanden. de skal være faste i jorden, skal den øverste være 14 " til 15 " over jorden og indsatserne skal læne 3 " mod den modsatte spil. Hver pit skal også indeholde en bagstopper . Denne bagplade skal være mindst 1 meter høje og 3 meter bag bålet.

hestesko selv skal veje under 2 kg. 10 ounce .; Det skal være mindre end 7 1/4 "bred og 7 5/8" lang. Ved lægning nedad, kan hver hestesko ikke overstige 1 "i højden .
Spilleregler

To spillere kan spille hestesko, selvom holdet hestesko med fire spillere , også kaldet double , er mere populære. spillet starter med en spiller kaster en hestesko fra siden af brønden. den anden spiller derefter kaster en hestesko fra den anden side af samme pit. hver deltager kaster to hestesko i hver inning , forsøger at ringe hestesko omkring bålet en hestesko betragtes som en ringetone , hvis den helt omslutter spil; . . en lige kant placeres mod spidserne af hesteskoen skal omfatte , men ikke røre , staven beregnes point hver inning baseret på nærhed af hestesko til bålet. Enhver hestesko , der lander i pit kaldes en levende hestesko og kan score point for et hold.

Mens der er flere scoring metoder , annullering scoring metode er mest udbredt . i dette pointsystem , alle live hestesko i pit , der ikke ringetoner er potentielt et point værd . Alle ringetoner er potentielt værd tre point. Den spiller, hvis hestesko er tættest på de berørte scorer point . Hvis en spiller har to hestesko i pit, men kun én er tættere på end den anden spillers hestesko , spilleren scorer et point. Men hvis spillerens to hestesko er tættere på spil end nogen af ​​de andre spilleres hestesko, at spiller scorer to point . En ringetone er værd tre point ; hvis hver spiller får en ringetone , der ingen point tildelt for ringetoner . Spilleren med den nærmeste hestesko i pit så scorer et point.

Hvis spille doubler, spillerne ved det modsatte pit konkurrere i en inning , returnere hestesko. Spillet fortsætter, indtil en af ​​spillerne op på 21 ; officiel turneringsspil går op til 50.

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil