Hvordan Astronomer bruger radiobølger

? Teleskopet er det mest genkendelige værktøj i astronomernes dirre , men det er bestemt ikke den eneste. Disse professionelle stjernekiggere bruger også radiobølger til at undersøge himlen , giver dem mulighed for at se tingene ellers usynlige for det blotte øje . Selvom kun 80 år, har radio astronomi gjort nogle af astronomi mest banebrydende opdagelser . Radio Astronomy

Astronomer blev begrænset til at bruge optiske teleskoper til at udforske universet for meget af historien, herunder den første del af det 20. århundrede. Det ændrede sig med fysikeren Karl Jansky opdagelse i 1933 , at visse typer af astronomiske objekter udsender radiostøj . Hans opdagelser førte til udviklingen af radio- astronomi og tog videnskaben om astronomi over det synligt for usynlige, fremme forståelsen af universet.
Radio Telescope

Astronomer modtage radiobølger gennem et radioteleskop . Radioteleskopet består af en antenne - typisk i form af en skål - og en modtager begge peger mod rummet. Fordi radiobølgelængder er så meget længere end synlige dem skal radioteleskoper være langt større end deres optiske kolleger til at være så effektive. For eksempel skålen af ​​Arecibo radioteleskop i Arecibo , Puerto Rico, måler 1.000 meter på tværs .

Radiobølger Space

himmellegemer udsender radio bølger for flere forskellige årsager, og det radioteleskop kan modtage disse radiobølger og omsætte dem til et format astronomen kan forstå. Planeter udsender termisk stråling , hvilket igen skaber en radio bølge . Elektroner i det interstellare rum producere radio - frekvens støj og atomare og molekylære overgange i gasser omkring stjerner resulterer i radio bølgeemissioner . Neutronstjerner producerer også radiobølger som deres hurtige tur genererer et stærkt magnetfelt.
Opdagelser

radioteleskop var nøglen i bekræfter eksistensen af ​​neutronstjerner , eller " ; pulsarer , " tilbage i 1967. Den hurtige spin af resterne af en kollapset stjerne skaber en rytmisk puls af radiostøj , hvilket bekræfter astronomernes forudsigelse 30 år tidligere af eksistensen af ​​sådanne stjerner . Andre opdagelser gjort mulig via radio astronomi omfatte sorte huller , bevis for "Big Bang" selv , og eksistensen af ​​brint og kulstof molekyler i det interstellare rum .
hoteltilbud