Planeterne i Andromeda

Når astronomer taler om Andromeda , de kunne henvise til to forskellige enheder i rummet. Den første er en galakse , fundet mere end 2,5 lysår fra Mælkevejen, formelt kaldet Messier 31 , men almindeligvis kendt som Andromeda Galaxy . Det er det tætteste spiralgalakse og overspænding tættere på Jorden hvert år. Under normale omstændigheder ville det være umuligt at se nogen planeter i galaksen på grund af dets afstand fra Jorden , men i 2009 tyngdefelt et tættere objekt fungerede som et forstørrelsesglas til M31 , så forskerne at finde en enkelt planet der . Dette fænomen kaldes mikrolinse . Den anden enhed er formelt kaldet Upsilon Andromedae , en stjerne er beliggende i Mælkevejen . Tre store gasformige planeter er blevet opdaget omkring denne stjerne . Både galaksen og stjernen har erhvervet deres navne ved at blive placeret rundt om Andromeda konstellation . Messier 31. Planet

I 2009 forskere gik offentligt med opdagelsen af ​​en særegen planet i de ydre afkroge af M31 . Når de først observeret planeten i 2004 , under mikrolinse begivenhed , de antog de ​​så to stjerner kredser hinanden . Gennem omfattende undersøgelse og simuleringer , senere kom de til den konklusion, at det, de rent faktisk havde set, var en gasformig planet , omkring seks gange størrelsen af ​​Jupiter, kredser omkring en større stjerne.
Upsilon Andromedae Planet 1

Astronomer har fundet den første planet kredser Upsilon Andromedae i 1996. det er den inderste af de tre planeter og indeholder mindst tre fjerdedele tungere Jupiter. Det ligger meget tæt på stjernen og kredser en gang hver 4,6 dage . Det er kun 15 procent af Merkurs afstand til Jordens sol. Forskerne er forundret over, hvordan og hvorfor sådan en stor planet kan cirkel sin stjerne så nøje.

Upsilon Andromedae Planet 2

Forskere opdagede den midterste planet, der kredser Upsilon Andromedae efter flere års forskning i, hvorfor stjernen syntes at have overskydende kræfter der trækker på den. Det er det dobbelte af massen af ​​Jupiter og cirkler sin stjerne bare en smule tættere end Jorden kredser solen. Dens bane tager 242 dage at fuldføre , hvilket gør det samme afstand og sti til Venus.
Upsilon Andromedae Planet 3

Planet 3 af Upsilon Andromedae blev opdaget, da den anden planet forklarer ikke det spredte bevægelsesmønster af stjernen. Astronomer studerede vaklende stjerne og fandt gennem omfattende simuleringer, tre store, luftformige planeter kunne sameksistere i stabile baner omkring det. Denne yderste planet har en masse fire gange så Jupiter og cirkler stjerne gang hver tre og et halvt år. Dens bane er ovalt . De tre -stjernede solsystem kunne , med mere undersøgelse , helt at forny de videnskabelige teorier om, hvordan planeter dannes.