Sådan Detect en Bio Signatur

Så længe mænd og kvinder har kigget på stjernerne , vi har drømt om, at livet kan eksistere på andre planeter og i andre stjernesystemer . I de seneste år har NASA sendt en række sonder til Mars , i håb om at opdage en bio signatur - et tegn på, at livet af en slags kan eksistere , eller måske engang fandtes , i andre end Jorden steder. Tilsvarende er NASA hjælp rumteleskoper til at identificere badelande i kredsløb omkring andre stjerner. Hvor der findes vand , liv - uanset om det er ET eller mikrober svømme i andre verdener ' oceaner - kan også findes . Instruktioner
1

Send sonder til Mars for at opsøge vandet, en af ​​de væsentlige krav til livet . Kraftige kameraer ombord kredsende rumfartøjer har opdaget tegn på tidligere vandføring inden Mars kratere . I 2008 Phoenix Mars Lander opdaget nuværende vand-is nær planetens nordpol . I 2004 Ånden rover opdages tegn på Mars ' våde historie i en klippe kaldet " Humphrey ".
2

Placer en snævert fokuseret kamera på en satellit med en ultra -høj kvalitet digitalt kamera, og observere et lille plaster på himlen over flere år for at opdage jord -størrelse planeter med baner ligner jordens i andre solsystemer . Rumteleskopet Kepler , der blev lanceret i 2009, er at gøre netop det , Søger kontrollampe ændring i lysstyrken , der afslører tilstedeværelsen af ​​planeter. Over tre års studier , astronomer forventer den mission at identificere terrestriske planeter i den såkaldte " beboelige zone" af stjerner . Analyser denne offentligt tilgængelige data , ser på de lyse underskrifter fra kandidat planeter for tegn på vand , metan og andre indikatorer, som livet kan være til stede .
3

opsnuse Martian metan , ved hjælp af high- dispersion infrarøde spektrometre knyttet til kraftige jordbaserede teleskoper . Selv om det ikke udgør en åben -og lukke sagen , tilstedeværelsen af metan antyder kraftigt , at den biologiske aktivitet kan ske. Opdagelsen af ​​metan i Mars ' atmosfære forskrækket forskere i 2003. Men forskerne senere fastslået , at der findes gas kun i særlige områder , hvilket tyder på , at geologisk aktivitet kan tegne sig for det.
4

Analyser lysspektre fra verdener kredser fjerne stjerner . NASAs planer omfatter rumfartøj , der vil være i stand til at adskille lyset af kredsende planeter fra de meget lysere stjerner omkring hvilke de kredser . Forskere på Oxford University Environmental Change Institute har udviklet matematiske teknikker til kræsne tilstedeværelsen af ​​flercellede liv fra spektre af lys fra verdener i kredsløb om andre stjerner . De hævder , at de ville være i stand til at fortælle , for eksempel, om planeten har skovene.
5

Send sonder, der gennembore isglatte overflader af Europa og Ganymedes , som er Jupiters måner , og Enceladus , der kredser Saturn. Data fra Galileo og Cassini rumfartøj tyder på, at våde oceaner ligge under det iskolde overflader af hver måne. NASAs langsigtede planer omfatter sonder , der vil prøve det vand, der ligger under isen , potentielt at opdage tegn på flercellede liv.
6

Placer en Mars meteorit under et mikroskop , og se efter tegn på fortidens liv . Sådanne meteoritter falde til Jorden oftere, end du måske tror. I 1996 forskere studerer Mars meteoritten ALH84001 hævdede at have opdaget beviser for tidligere bakteriel liv i rock. Andre eksperter har siden bestridt den påstand , men beviser stammer fra ALH84001 fortsat det tætteste , at forskerne endnu ikke kommet til at opdage en ægte bio underskrift fra en anden verden .