Hvad er det mindste objekt i Solsystemet

? Solsystemet er fyldt med en bred vifte af planeter, der kredser kometer , asteroider og andre objekter. Mange af disse objekter er for store til nemt at forstå. Men der er også mange mindre objekter , der kan måles og forstås lettere end objekter som solen. Den mindste objekt nogensinde observeret i vores univers er et af disse objekter. Kuiper Belt

Kuiper bæltet er en ring af isnende objekter, der eksisterer i sporadiske baner uden for Neptuns bane . De er ikke samlet tæt, men spredt ud over millioner af miles. Deres baner er sporadiske og til tider forstyrres af Jupiter og Saturn. Denne forstyrrelse kan forårsage Kuiper Belt objekter for at gå ud af deres bane og flyve ud af solsystemet . Det kan også forårsage, at objekterne gå indad mod solen. Der objekterne kan blive fanget i solens tyngdepåvirkning og bliver kometer .
KBO

I 2009 Hubble Space Telescope opdaget et objekt fra Kuiper bæltet , der har været mærket den KBO . Dette objekt er det mindste naturlige objekt opdaget i Solsystemet . Det er den mindste objekt , der nogensinde er fundet af et teleskop og set med øjet. Hubble er i stand til at detektere mindre objekter , men som af juni 2011 ikke har fundet et objekt mindre. Det er omkring 4200 millioner miles væk fra Jorden. Hvis du skulle rejse med bil med en hastighed på 60 miles i timen , ville det tage dig 70 millioner timer , 2916666 dagen eller 7990 år at nå KBO .
Size hoteltilbud KAYAK

KBO er kun 3.200 meter på tværs , hvilket gør det mindre end en kilometer bred . Det er kun lidt over en halv kilometer bred . Den mindste objekt tidligere set af Hubble var en anden objekt fra Kuiper bæltet . Dette objekt fra Kuiper bæltet var 30 miles på tværs , hvilket gjorde det 50 gange større end den nuværende mindste objekt. Sammenlign dette med på størrelse med Jorden , hvilket er 8000 miles på tværs , hvilket gør KBO 8.000 gange mindre end Jorden.

Andre Bælter og Dannelse

Hubble har bemærket andre objekter i Kuiper bæltet kredser om andre stjerner . De har kun været i stand til at gøre ud meget større objekter , finde noget som små eller mindre end KBO . Forskere teoretisere, at disse objekter er sidesten rester fra da planeterne blev dannet. Resterne i disse bælter simpelthen ikke få integreret i skabelsen af ​​planeter på den måde, at resten af ​​materialet i solsystemet gjorde. Forskerne også teoretisere, at disse objekter kan kollidere og male mod hinanden , hvis de fik nær nok. Disse kollisioner kunne meget sandsynlige årsag objekter , såsom KBO , til at danne.