Hvad er de T Tauri Stjerner

? The T Tauri stjerner tilhører en klasse af unge stjerner , der stadig danner . En stjerne formularer, når støv og gasser kontrakt omkring en central kerne, som er mere tæt og varmere end den ydre kant af skyen hvorfra stjernen formning. T Tauri stjerner er unge stjerner , eller protostjerner , der er begyndt at kaste deres ydre sky af gas og støv. Opdagelsen af den første T Tauri Stjerne

John Russell Hind var en astronom med Greenwich Observatory og senere biskop Observatory. Han opdagede kroppen, som han kaldte en "lille , tåget leder objekt" --- det objekt, der senere blev opkaldt T Tauri --- på 11 oktober 1852 . Yderligere undersøgelse viste, at objektet ikke var en stjernetåge , men var i virkeligheden en variabel stjerne. Stjernen tog sit navn fra sin relative position i Taurus konstellation og den oprindelige T, hvilket indikerer, at det er den tredje variabel stjerne i Tyren .
T Tauri Klassifikation

stjerner , der er udpeget som T Tauri stjerner er lave i masse , der vejer 0,5-2,0 solmasser eller fra en halv til to gange massen af ​​Jordens sol. De kaldes variable stjerner , fordi deres lysstyrke ebbe og flod . Sommetider gasform støv og ind i et objekt kendt som en tilvækst disk , som kan udvikle sig til et planetsystem . T Tauri stjerner er mindre end 10 millioner år gammel . De to undertyper af T Tauri stjerner er klassiske og svage T Tauri stjerner .
Klassisk T Tauri Stars

klassisk T Tauri stjerne kan skelnes fra tilstedeværelse af en tyk skive af gas og støv. Denne disk , der kaldes en protoplanetariske disk af nogle astronomer , efterhånden kan danne i planeter , der kredser om stjernen. Klassisk T Tauri stjerner er meget unge stjerner --- yngre end 3 millioner år.
Svage T Tauri Stars

De svage T Tauri stjerner er unge i klassen , på omkring 10 millioner år gammel . Denne undertype af T Tauri stjerner er også kendetegnet ved manglen på et protoplanetariske disk. Mens dette skrives, har astronomerne ikke, hvor diskene tilhører svage T Tauri stjerner gå , eller hvordan de spredes ; de kan kun sige med sikkerhed, at på et tidspunkt , alle T Tauri stjerner har sådanne diske.
hoteltilbud