Hvad Er Lighthouse Model for Pulsarer

? En pulsar er en roterende neutronstjerne , der udsender stråling bjælker som vi kan se , når den peger mod Jorden , der ligner et fyrtårn casting sine stråler af lys over vandet for skibsførere til at være opmærksomme af jord forude. Denne stråling , der krydser Jordens betragtningsplanet kaldes fyrtårnet effekt.
stjerner
Discovery of Pulsarer

Pulsarer blev opdaget i midten af ​​1967 af Cambridge University astronomer Jocelyn Bell Burnell og Antony Hewish . Den første pulsar blev opkaldt LGM -1 , for " små grønne mænd ", fordi de troede, at de kunne være picking up signaler fra en udenjordisk civilisation .

Pulsarer er blevet fundet med perioder fra bare brøkdele af et sekund til nogle få sekunder. Mere end 1.100 pulsarer er kendt i dag.

Officielle Klasser af Pulsarer

Der er tre forskellige klasser af pulsarer . Den første klasse er drevet af sin egen rotations energi og bevarelse af impulsmoment . Den anden kaldes en røntgenundersøgelse Pulsar . Disse pulsarer udsender røntgenstråler , som vi kan observere ; deres energi er taget fra den potentielle gravitationel energi tiltrak sagen.

sidste klasse blev teoretiseret om i 1992 og kaldes en Magnetar pulsar . Disse neutronstjerner har meget kraftige magnetfelter . Men disse magnetfelter rådnende og det er denne forfald , som udsender elektromagnetisk stråling i form af røntgen-og gammastråler .
Lighthouse Model of Pulsarer

den oprindelige forklaring på pulsar aktivitet var, at de var meget tætte hvide dværg stjerner, der var " pulserende ", der er , dæmpning og lysere eller kontraherende og ekspanderende . Der var indledende spekulationer om, hvorvidt en pulsar var en slags signal om udenjordisk oprindelse.

Fyret model af pulsarer er rotationsaksen og den magnetiske akse neutronstjerne ikke justeret , forårsager den magnetiske akse til danne en kegle -lignende form . Dette neutronstjerne udsender to smalle modstående bjælker af stråling , undertiden kaldet " synkrotronstråling ", som vi tilfældigvis til at se så pulser når de passerer Jordens betragtningsplanet .

Denne model ikke alene forklares pulsar signaler, men også bekræftet eksistensen af ​​neutronstjerner .

udfordringer til modellen

i januar 2009 , online magasin " Universe Today" udgivet artiklen " ' Lighthouse ' Analogy ikke længere fungerer for Pulsarer . " Tolv ukendte gamma- ray - kun pulsarer er blevet opdaget ved hjælp af NASAs Fermi gamma -ray rumteleskop . Artiklen fastslår, at " en ny klasse af gamma -ray -only pulsarer viser, at gammastråler skal dannes i et bredere område end fyrtårnet -lignende radio stråle ". Disse nye pulsarer viser, at der opstår de gammastråler måde ovenfor neutronstjerne selv.

Pulsarer som kommunikation Beacons ?

Ideen om pulsarer som et kommunikations-enhed for nogle langt fra fremmed civilisation har aldrig rigtig forladt tanker nogle i det videnskabelige samfund . På grund af usikkerheden af fyret model af pulsarer , der er nogle i samfundet, som tror dog usandsynligt , at der er mulighed for nogle fremmed race modificere pulsarer at nå ud til andre civilisationer .

Selvom det ikke er nødvendigvis en mainstream idé i videnskab verden , ideen stadig rejser spørgsmål . Selv Carl Sagan sagde, " Har nogen undersøgt systematisk sekventering pulsar amplitude og polarisering nuller ? Man skulle kun en meget lille bevægelig skjold over en pulsar overflade for at modulere udledning til jorden. Dette synes meget lettere end at generere en hel pulsar for kommunikation. til signalering natten er det nemmere at vinke et tæppe foran en eksisterende brand end at starte og slukke et sæt af brande i et mønster, der kommunikerer en ønsket meddelelse . "