Coin Toss Science Fair Project

Coin tossing har eksisteret siden det gamle Rom , når soldaterne spillet et spil kaldet "skib eller hoved . " Romerske mønter havde skibe på den ene side og kejserens hoved på en anden. Mønt tossing er mest berømt i det moderne samfund for sin rolle i at beslutte kickoff hold i NFL spil . Mønt kastede er baseret på sandsynligheden for og kan anvendes i en række fascinerende videnskab fair projekter . Påvirkning en Coin Toss

En grundlæggende videnskab fair projekt, der involverer mønt kast forsøger at afgøre, om en person kan påvirke resultatet af en lodtrækning ved at manipulere visse faktorer . Forsøget indebærer kaste en mønt 100 gange og lade det lander naturligt. Efter optagelsen af disse resultater er den samme mønt kastet 100 gange, og tosser forsøger at få det til at lande på et bord heads up . Derefter samme mønt kastet yderligere 100 gange , men denne gang tosser fortælles at fange mønt i luften , smække det på bagsiden af ​​sin hånd og forsøge at gøre det komme op hoveder. Catching mønten fremstår som den metode, der gjorde mønten kommer op hoveder oftest.
Fair Coin Toss

Dette projekt involverer to mennesker kaste mønter på samme tid . Hver person er tildelt en af ​​to " vindende " resultater . Én person får et point , hvis begge mønter matche , dvs to hoveder eller to haler , og den anden får et punkt, hvis han lander én hoveder og én haler. Begge deltagere bliver spurgt, om man har en bedre chance for at vinde end den anden. Dette eksperiment afslører en skævhed i den menneskelige natur, som den person på matchende mønter side ser ud til at have en kant , da han synes at have to udfald til den anden persons én. I virkeligheden har både en lige chance .
Landing en mønt på sin side

Denne videnskab fair projekt idé kommer fra at undersøge fysikken i en lodtrækning . Oddsene for en mønt kastet og landing lige op på sin kant er meget slank, men oddsene for en rulle mønter lander på kanten er ganske høje . Den studerende starter eksperimentet ved at smide en mønt for at se om den lander stående på kanten . Den studerende derefter limer en anden mønt til den første og kaster det igen. Han bliver ved med at tilføje mønter indtil opdage, hvordan fedt en mønt skal være at lande på sin kant .
Digitale Coin

En mere avanceret videnskab fair projekt indebærer at skrive en computer program til at simulere resultaterne af en lodtrækning . Den studerende designer et Python program, der giver brugerne mulighed for at beregne resultaterne for X antal mønt kast . Dette projekt viser de love sandsynlighed og også nytten af ​​datalogi i matematik. Som en videnskab fair projekt , kan eleverne etablere en computer og lade deltagerne selv køre programmet.
Hoteltilbud

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil