Hvordan du tegner en ligning Brug af point Plotning Method

Grafer er en værdifuld måde at repræsentere en ligning som et visuelt billede af ligningen adfærd. Klassiske algebraiske ligninger er afbildet på et kartesisk koordinatsystem gitter, der består af en vandret "x" -aksen og en lodret "y" aksen. Hvert punkt på gitteret er repræsenteret ved en række langs x -aksen og en række på y -aksen i en parret format: ( x, y) . Spidserne på en graf bestemmes ved at erstatte nogen værdi på x -aksen i en ligning og løse for at finde y- koordinat. (X, y) punkt afbildes derefter på grafen sammen med adskillige andre punkter. Instruktioner
1

Indstil ligningen til 0 og løse for "x " for at finde den x -skæringspunkt (r) . For eksempel vil indstilling ligningen x ^ 2 + 2x + 1 til 0 fund : 0 = x ^ 2 + 2x + 1 = ( x + 1) (x + 1 ) . Nu er den højresidig udtryk lig nul, når x = -1 . Så x -aksen for denne ligning er (-1, 0) . Plot punkt på grafen i punktet .
2

Sæt "x" variabel til nul og løse for "y" for at få y-aksen (r) . For eksempel vil indstilling x = 0 i ligningen x ^ 2 + 2x + 1 fund : . Y = 0 ^ 2 + 2 (0) + 1 = 1 Så med y-aksen for denne ligning er ved (0, 1 ) . Plot punkt på grafen på dette punkt.
3

Stedfortræder flere x -koordinat punkter i den oprindelige ligning og løse for at finde y-koordinaten points på disse værdier. Vælg punkter til højre og venstre for x -aksen på et interval , herunder y-aksen . For eksempel erstatte x-koordinaterne x = -4, x = -3, x = -2 , x = 0, x = 1, x = 2 og x = 3 fund : y (-4) = -4 ^ 2 + 2 (-4) + 1 = 9 , y (-3) = -3 ^ 2 + 2 (-3) + 1 = 4 , y (-2) = -2 ^ 2 + 2 (-2) + 1 = 3 , y (-1) = -1 ^ 2 + 2 (-1) + 1 = 0 , y (0) = 0 ^ 2 + 2 (0) + 1 = 1 , y (1) = 1 ^ 2 + 2 (1) + 1 = 4 , y (2) = 2 ^ 2 + 2 (2) + 1 = 9 , y (3) = 3 ^ 2 + 2 (3) + 1 = 16 .

4

Plot punkter på grafen . For eksempel er det da viste sig, at y (-4) = -4 ^ 2 + 2 (-4) + 1 = 9 , y (-3) = -3 ^ 2 + 2 (-3) + 1 = 4 , y (-2) = -2 ^ 2 + 2 (-2) + 1 = 3 , y (-1) = -1 ^ 2 + 2 (-1) + 1 = 0 , y (0) = 0 ^ 2 + 2 (0) + 1 = 1 , y (1) = 1 ^ 2 + 2 (1) + 1 = 4 , y (2) = 2 ^ 2 + 2 (2) + 1 = 9 , y (3) = 3 ^ 2 + 2 ( 3) + 1 = 16, y = x ^ 2 + 2x + 1 , de punkter, der skal plottes , er: (-4 , 9) , (-3 , 4) , ( ​​-2, 3) , (-1, 0), (0, 1 ), (1 , 4) , (2, 9), og (3, 16).
5

Tegn en jævn kurve forbinder hver af de punkter sammen, bevæger sig fra det yderste venstre punkt til højre.
hoteltilbud

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil