7. klasse Basketball Science Fair Projects

syvende -grade science studerende skal kunne udføre et eksperiment , bruge ligninger til at beregne fysiske begivenheder og har en grundlæggende forståelse af Newtons love for bevægelse . Hvis du kan lide sport , kan du ønsker at gøre en videnskab fair projekt relateret til basketball. Du kan bruge basketball til at studere fysik , illustrerer astronomi eller udforske aspekter af biologi og life science . Kaste og fysik

syvende - klasse fysik , vil du lære at beregne hastighed , kraft og hastighed . Du kan gøre et projekt for at studere fysik i basketball . For eksempel , hvordan rotation eller spin af et skud påvirke sin vej til nettet ? Et andet projekt ville være at beregne den nøjagtige vinkel , kraft og centrifugering ved hvilken en given spiller skal kaste bolden , er baseret på spillerens højde , fra forskellige steder på banen .
Bounce og bolden

Du kan overveje at gøre et projekt for at undersøge basketball selv eller hvordan det afvisninger . Find ud af hvad er komponenterne i en basketball , og hvordan basketball påvirker spillet . Prøv at bygge din egen basketball og se hvilke udfordringer du skal overvinde .

Et andet projekt kunne studere faktorer, der påvirker hvor høj en bold hopper . Nogle mulige forskningsområder er gulvfladen , hvor meget luft i bolden, bolden alder og overflade slid, højde og temperatur for retten .
Gravity og Astronomi
KAYAK

Andre projektidéer involverer studerer tyngdekraften. En klassisk videnskab fair projekt omfatter droppe forskellige objekter (hvilket kan omfatte en basketball ) fra forskellige højder og observere , hvor hurtigt de falder . For at gøre dette til en syvende klasse niveau projekt , ville du nødt til at gøre nogle matematik så godt, såsom beregning af faktorer, der påvirker et objekts luftmodstanden.

Du kan også bruge en basketball som en af ​​de materialer lave en arbejdsgruppe model af solsystemet . Dekorere bolde i forskellige størrelser til at ligne planeter og vise hver planet unikke bane omkring solen. Ud over en basketball , ville dette projekt bruge andre bolde såsom tennis , fodbold, golf og baseballs at illustrere de relative størrelser af planeterne i solsystemet .
Sports Nutrition

En anden type projekt kan studere basketball og sport ernæring . For eksempel , hvordan energidrikke og barer påvirke en basketballspiller ?

Eller du kan beregne, hvor mange kalorier en person ville brænde, når der udfører aktiviteter indgår i et spil basketball , såsom at køre længden af ​​domstolen en vis antal gange eller skyde gratis kast . Du ville have til at overveje personens alder og vægt samt den specifikke aktivitet . Du kan også undersøge effekten af ​​den samlede ernæring på en persons evne til at spille basketball, eller effekten af ​​at spille basketball på sundheden.
Clipart