Hvordan til at beregne en Bullet drop

Hvad går op skal komme ned . Sagt på en anden måde , hvad der ikke holdt op , falder. Efter en kugle forlader en tønde , intet holder det op , så det falder. Det betyder ikke noget, hvis kuglen tabes eller det bliver fyret vandret , den rammer jorden på samme tid . Naturligvis vil det være i et andet sted. Instruktioner
1

Beregn tyngdeaccelerationen . Du vil finde det er 9,8 meter pr sekund i anden . Det betyder, at hver anden et objekt falder , vil det have en nedadgående hastighed 9,8 meter per sekund hurtigere end den tidligere sekund .
2

Sæt højden af ​​riffel tønde i ligningen af forslag til et objekt i frit fald. Placeringen af ​​en tabt genstand er givet ved udtrykket lodret position = første højde - ( halv ) xgxt ^ 2 , hvor g er tyngdeaccelerationen . Tiden for objektet for at ramme jorden , hvor den lodrette position er nul , er givet ved t = sqrt ( 2 x første højde /g). Så hvis en genstand er faldet fra en højde på 1,5 meter, vil det ramte jorden ved t = sqrt (3 /9,8) = 0,55 sekunder.
3

Beregn den horisontale bevægelse af kuglen . Antag en mundingshastighed for riffel - en rimelig riffel hastighed er noget som 750 meter i sekundet - og antager luftmodstanden er ubetydelig , hvilket betyder, at der ikke er nogen acceleration i vandret retning. Ligningen af forslag til en situation med ingen acceleration er position = vx t . Specifikt for denne riffelkugle , er den horisontale position 750 meter per sekund x tid.
4

Beregn position kugle på det tidspunkt, hvor den rammer jorden . Den tid, det rammer jorden er givet som værdien t . Indsæt denne tid i ligningen LANBRUGETS vandret bevægelse. Kuglen vil ramme jorden på den horisontale position givet ved vx sqrt ( 2 x første højde /g) = 750 x sqrt (3 /9,8) = 412,5 meter væk . Det vil ramme på nøjagtig samme tid , som hvis det blev droppet , men det vil være omkring 413 meter væk.
Hoteltilbud

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil