Ligning at måle hastighed

Velocity er hastigheden af ​​et objekt i en bestemt retning. Der er flere ligninger , du kan bruge til at måle hastighed , afhængigt af situationen og oplysninger til rådighed for dig . Undersøg, om objektet er accelererende , og hvis det er, om accelerationen er konstant eller variabel for at sikre du vælger den rigtige ligning . Velocity

Velocity svarer til hastighed, men med én afgørende forskel : Det er en vektor mængde , så du skal tage retning i betragtning. Den gennemsnitlige hastighed af et objekt er defineret som forskydningen af ​​objektet divideret med den tid det tog for det objekt , der skal forskydes . Fortrængning er simpelthen afstanden objektet bevæges i en bestemt retning. Enhederne i hastighed er meter per sekund.
Objekt Flytning sig med konstant hastighed

Hvis objektet bevæger sig med konstant acceleration , kan du beregne den gennemsnitlige hastighed ved at dividere ændring i forskydning af tidsforbruget: hastighed = [x ( endelig) - x (indledende) ] /(ændring i tid). For at finde ændringen i forskydning , tage koordinaterne for den endelige position ( eller afstand, hvis arbejder i én dimension ), og trække fra koordinaterne for udgangspositionen. For eksempel, hvis en bil havde flyttet 10 meter i en lige linje i " x" retningen fem sekunder , vil det have en hastighed på 10/5 = 2 meter i sekundet .

Objekt bevæger sig med konstant acceleration

Hvis objektet accelererer , kan du træne den gennemsnitlige hastighed i løbet af hele sin vej. For at gøre dette , skal du kende dens oprindelige og endelige hastigheder. Objektets gennemsnitlige hastighed er summen af ​​dens indledende og afsluttende hastigheder divideret med 2: gennemsnitlig hastighed = [v (indledende) + v ( endelig) ] /2. For eksempel , hvis du taber en bold , så dens oprindelige hastighed er 0, og den rammer jorden med en hastighed på 4 meter i sekundet , den gennemsnitlige hastighed er 2 meter i sekundet .
Genstand med variabel acceleration

Hvis objektets acceleration er under forandring, det er lidt mere tricky at beregne sin hastighed . Variabel acceleration kan udtrykkes som et polynomium funktion --- en ligning , der indeholder yderligere vilkår , der indeholder variabler med indeks større end 1. I tilfælde af hastighed , er de ekstra betingelser ganget med tid til potensen af ​​2, 3 eller højere. I det enkleste tilfælde , hastighed = v (oprindeligt ) + ( bx tid ) + ( cx tid squared ), hvor "b" og "c" er konstanter, der bestemmer accelerationen. Hvis du kender den oprindelige hastighed , den forløbne tid og konstanter , kan du arbejde ud objektets gennemsnitlige hastighed .
Clipart

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil