Power Grid Regler

Power Grid , skabt af Friedemann Friese og udgivet af Rio Grande Games, er en kompleks strategi brætspil . Spillerne købe kraftværker og brændstof ressourcer. Derefter kan de bygge deres egne netværk af byer til magten . Den spiller, der leverer strøm til de fleste byer i slutningen af spillet vinder . Auktioner , priser supply -and- demand ressource og sjældne typer kraftværker gøre spillet intens, mens omhyggelig planlægning er nødvendig for succes magten spillepladen. Spillebrikker

Der er 132 træhuse , med 22 i hver spiller farve. Disse er de byer, at spillerne bygge. De ressourcemæssige tokens er som følger: 24 sort runde tokens (olie ), 24 brune firkantede tokens (kul), 24 gule riflede tokens ( skrald ) og 12 røde runde tokens ( uran ) . Brættet og de penge er selvforklarende .

Der er 42 kraftværk kort. Tallet i øverste venstre hjørne er kraftværket nummer , og det er også den start bud på , hvor planten begynder auktionen . Symbolerne i nederste venstre hjørne - kul , olie, skrald , uran eller hybrid kul /olie - angiver typen og mængden af ​​ressource kraftværket skal køre . Nogle kraftværker - de økologiske og fusion planter - har ingen symbol , fordi de har brug for ressourcer til at producere strøm . Tallet i huset symbolet i nederste højre hjørne fortæller dig, hvor mange huse er drevet når at plante bruger ressourcer .
Setup

Hver spiller begynder spillet med 50 " Elektro " spillets valuta. Spilleren turn ordre er valgt ved lodtrækning i starten af spillet. Placer ressourcer på markedet den ressource i bunden af ​​brættet . Placer tre kul på rum 1 til 8 ; tre olie på rum 3 til 8 ; tre skrald på rum 7 og 8 ; . og to uran på rum 14 og 16 Indstil kraftværk kortene nummereret 3 til 10 og placere dem i to rækker af fire , med plante numrene 3 til 6 på toppen og 7 gennem 10 nedenunder, og sætte kraftværk nummer 13 - en økologisk vindkraftanlæg - . på toppen af ​​stakken
Gameplay fase 1
p første spiller turn rækkefølge bestemmes. I begyndelsen af spillet, er turen rækkefølge bestemmes ved lodtrækning. I efterfølgende runder , er det bestemt af antallet af byer, en spiller har bygget. Så kraftværk auktioner begynde. Den første spiller starter med at byde minimumsbudrenten på en af ​​de øverste fire kraftværker. Går uret rundt på brættet , spillerne enten bud eller passere , og den højestbydende vinder. Et nyt kraftværk kort trækkes fra stakken, og lægge i markedet eller kø efter planten nummer. Når en spiller har købt en plante , kan han ikke købe en anden i samme runde . Hvis den person, der starter auktionen mister auktionen , begynder han den næste auktion , indtil han er i stand til at købe et kraftværk . En spiller kan vælge ikke at købe et kraftværk på alle, undtagen i den første tur , da han skal købe en plante
Fase 2: . Ressourcer

Spillere derefter købe ressourcer i omvendt spiller rækkefølge. Med andre ord , den sidste spiller starter . Tallet i øverste venstre hjørne af hver ressource rum er prisen for hver token. Således som spillerne købe ressourcerne , de købe den billigste først og priserne bliver højere. Hver spiller kan købe ressourcer til at drive sit anlæg to gange , og gemmer den i anlægget. Ressourcer kan flyttes mellem planter til enhver tid. Efter at alle spillere har erhvervet ressourcerne undtagen de spillere, der vælger ud , er ressourcerne genopfyldes som følger: syv kul, fem olie , tre skrald og to uran . De ressourcer, der er placeret i den højeste åbne rum for hver type
Fase 3: . Building

under bygningen , spillerne bygge byer på kortet i omvendt spiller rækkefølge. Du skal betale 10 Elektro for hver by du bygger , plus tilslutningsafgift - nummeret på hver by tilslutning - at bygge en by , bortset fra den første by , som du ikke betaler nogen forbindelse gebyr. En spiller må bygge i så mange byer som han vil, men en by kan kun bygges på en gang. Du kan passere gennem en anden spillers by for at bygge videre på den anden side, hvis du betaler alle tilslutningsafgifter nødvendige
Fase 4: . Bureaukrati

Efter hver spiller har bygget byer , spillerne magten dem i Bureaukrati scenen. Hver kraftværk bruger ressourcer til at drive byerne. Spillerne modtage kontanter for de byer, de magt . Hvis der ingen byer er drevet , den spiller optjener 10 Elektro . For én , to og tre byer , får spilleren 22, 33 og 44 Elektro hhv . Efter dette, er som følger tallene: fem byer = 64 , seks = 73 , syv = 82 , otte = 90 , ni = 98 , 10 = 105 11 = 112 12 = 118 13 = 124 14 = 129 , 15 = 134 , og 16 = 138. .
vinde spillet

spillet slutter, når en spiller har bygget 17 byer i byggefasen eller alle bygge rum er brugt op. Vinderen af spillet er den, der magter de fleste byer i løbet af Bureaukrati fasen umiddelbart efter byggefasen . Hvis der er stemmelighed , er det spilleren med den mest resterende penge vinder . Hvis der stadig er stemmelighed , er det spilleren med de fleste byer i alt , og uden strøm , vinder .
Hoteltilbud

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil