Vejledning til Kinesisk dam

kinesisk brikker er baseret på den amerikanske skabte spil Halma . Kinesiske brikker spilles på en seks -punkts stjerne bord og kan have to til seks spillere . Det første spil i kinesisk brikker offentliggjort i USA blev kaldt " Hop Ching Checkers " i 1928 af J. Pressman & Co Navnet Kinesisk dam blev brugt kort tid efter. Udstyr

brættet er en seks -takkede stjerne , der består af en række huller . Der er 10 huller i hvert punkt af stjernen. Centret er en sekskant med fem huller på hver side, og rækker af huller på interiøret. Seks forskellige - farvede sæt af 10 pinde eller kugler er brikker .
Forberedelse

kinesisk brikker kan spilles af to, tre, fire eller seks spillere. Ved opsætning , hver spiller sætter sine pinde i et hjørne af stjernen ( trekant) overfor en anden spiller. Hvis der er tre spillere , der er nedsat pløkker i hver anden trekant . Hver spiller bruger 10 pinde af samme farve .
Målsætning

Målet med spillet er at være den første spiller til at flytte alle sine pinde på tværs af bestyrelsen og ind i den modsatte trekant .
Play

kaste en mønt eller rulle en terning for at afgøre, hvem der starter . Spillet begynder ved at flytte en pind til en tilstødende hul. Dette afslutter svinget. Når pinde bliver fordelt ud , kan en spiller hop over en anden pind til at bevæge sig længere. Flere humle kan foretages i en enkelt tur , så længe der er tilstødende pinde til at hoppe over . En spiller kan ikke springe over mere end én pind i et hop . Det kan være muligt at bevæge sig hele vejen på tværs af bestyrelsen i en enkelt tur med en serie af humle.
Modsætning spillet brikker , der pløkker aldrig fjernes fra brættet , selv når de er hoppet forbi. Pløkker kan bevæge sig i alle retninger på brættet , men når de er inden for den modsatte trekant , kan de ikke flytte tilbage uden for det.
Finish

Den første spiller til fylde alle destination huller med sine egne pløkker vinder , slutter spillet.
Nogle gange vil en spiller vælge at blokere ved at nægte at flytte sin pind fra sin start sted , derfor gør det umuligt for en anden spiller til at udfylde hendes destination huller. Bestem , før du starter spillet , hvordan man håndterer dette resultat . Mulighederne omfatter :
- En spiller vinder, når alle tilgængelige destination huller er fyldt
- En spiller klar til at vinde med alle tilgængelige destination huller fyldt er berettiget til at bytte det blokerende pind med en af ​​hans egne . .
- Tillad blokken som en juridisk play
hoteltilbud .

https://www.danishgame.com © Hobbyer, spil